مارس 9
بازدید : 772
نظرات : بدون دیدگاه
درک کودکان از کرونا چه اندازه است؟

کودکان درک درستی از ویروس و انتقال بیماری ندارند. برای اطمینان از اینکه کودک ما نکات بهداشتی را رعایت کند در غالب نقاشی، شعر، داستان و نمایش به او آموزش دهیم و شکل ویروس را برای کودک بکشیم و راهکارهای پیشگیرانه را به کودک آموزش دهیم. والدین اضطراب خود نباید به کودک منتقل و مدام […]

کودکان درک درستی از ویروس و انتقال بیماری ندارند.

برای اطمینان از اینکه کودک ما نکات بهداشتی را رعایت کند در غالب نقاشی، شعر، داستان و نمایش به او آموزش دهیم و شکل ویروس را برای کودک بکشیم و راهکارهای پیشگیرانه را به کودک آموزش دهیم.

والدین اضطراب خود نباید به کودک منتقل و مدام در خانه درباره این مسئله صحبت کنند، چراکه این نگرانی به کودک منتقل می‌شود و کودکان تحمل این حجم از فشار روانی را ندارند.

والدین در وهله اول باید آرامش خود را حفظ کنند، والدین در کنار رعایت موارد بهداشتی و آموزش آن به کودکان خیلی درباره این بیماری اغراق نکنند.

والدین نباید ترس کودک را انکار کنند چراکه این ترس کودک واقعی است و انکار ترس توسط والدین کمکی به کودک نمی‌کند پس والدین باید هیجانات فرزندشان را تنظیم کنند.

والدین زمانی که می‌بینند کودک ترسیده او را در آغوش بگیرند و نوازش کنند این را بگویند؛ “عزیزم تو ترسیدی” و این را به فرزندانشان منتقل کنند که من احساسات تو را درک میکنم اما در کنار هم هستیم و از هم مراقبت میکنیم هر اتفاقی بیفتد ما در کنار تو هستیم.

والدین با روش های کودکانه ویروس و راهکارهای پیشگیرانه را به کودک توضیح دهند و این اطمینان را به کودک دهند که اگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و اگر هم مبتلا شویم به احتمال زیاد سلامتیمان را به دست خواهیم آورد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما