مارس 14
بازدید : 1293
نظرات : بدون دیدگاه
کنترل پرخاشگری کودکان

پرخاشگری کودک و کتک زدن اطرافیان یکی از ناهنجاری های رفتاری در دوران کودکی است که با بکارگیری روش‌هایی از جمله ابراز محبت به کودک و تشویق وی به ایجاد یک رابطه مناسب با اطرافیان و همسالان از سوی والدین می تواند در کاهش این رفتار تاثیر گذار باشد. به یاد داشته باشید که بیش […]

پرخاشگری کودک و کتک زدن اطرافیان یکی از ناهنجاری های رفتاری در دوران کودکی است که با بکارگیری روش‌هایی از جمله ابراز محبت به کودک و تشویق وی به ایجاد یک رابطه مناسب با اطرافیان و همسالان از سوی والدین می تواند در کاهش این رفتار تاثیر گذار باشد.

به یاد داشته باشید که بیش از اندازه برای کارهای کم اهمیت بر کودک فشار نیاورید که باعث رنجش و در نتیجه مخالفت وی می‌شود، زیرا درگیری های کوچک و مکرر باعث کاهش جایگاه والدین در نظر فرزند می‌شود و کودک همواره دیدی خصمانه نسبت به آنان خواهد داشت.

هرگز اجازه دیدن کارتون و یا انجام بازی هایی که در آن اعمال زور و رفتارهای پرخاشگرانه وجود دارد را به کودک خود ندهید و سعی کنید شرایطی که موجب این رفتار در وی می شود را از بین ببرید.

مراقب رفتارهای خود در برابر فرزندتان باشید و از کتک زدن او بپرهیزید زیرا رفتارهای والدین برای کودک الگو است. همچنین انجام گفتگوی صمیمانه و دوستانه با فرزند می تواند نقش موثری در کاهش تنش های رفتاری کودک ایفا کند.

کتک زدن کودک این باور غلط را در وی ایجاد می‌کند که برای جلب موافقت دیگران باید آن‌ها را کتک زند و اجازه دارد با کسانی که از او کوچک‌تر هستند نیر چنین رفتاری داشته باشد و از قدرت خود در جهت منفی استفاده کند.

از مشکلات این کودکان در دوران بزرگسالی این است که نمی‌توانند از دیگران کلمه «نه» بشنوند یا مخالفت آن‌ها را تحمل کنند و هر گونه مخالفت از جانب همسالان، آن‌ها را وادار به انجام خشونت می‌کند تا با کتک زدن دیگران کار خود را راه بیاندازند و این به عنوان راهی برای حل مشکل خود می دانند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما