مارس 14
بازدید : 1814
نظرات : بدون دیدگاه
آرامش به کودکان در شرایط استرس آور کرونایی

در موقعیت کنونی که ویروس کرونا مشکلات اضطرابی را ایجاد کرده است، ابتدا باید ریلکسیشن که شامل تنفس عمیق، تن آرمیدگی و تصویرسازی ذهنی است را به کودکان آموزش دهیم تا ذهن آن‌ها را از بیماری کرونا دور کنیم. در مرحله تنفس عمیق به کودک دم و باز دم را آموزش دهید، به عنوان مثال […]

در موقعیت کنونی که ویروس کرونا مشکلات اضطرابی را ایجاد کرده است، ابتدا باید ریلکسیشن که شامل تنفس عمیق، تن آرمیدگی و تصویرسازی ذهنی است را به کودکان آموزش دهیم تا ذهن آن‌ها را از بیماری کرونا دور کنیم.

در مرحله تنفس عمیق به کودک دم و باز دم را آموزش دهید، به عنوان مثال ۳ شماره دم و ۴ شماره باز دم که می‌توانید با استفاده از بادکنک نیز تنفس عمیق را به او آموزش دهید و بگویید که دم را از راه بینی بگیرد و در بادکنک با ۴ شماره بیرون دهد، بعد از او بخواهید که بدون بادکنک این کار را انجام دهد، یک لایه نازک شن یا توپ و یا شمع را فوت کند، یک لیوان روی شکم بگذارد و لیوان بالا و پایین می‌رود، دم را با ۴ شماره بگیرد و بازدم را از میان دندان‌ها بیرون دهد و با روش زوو بازدم را آروم بیرون دهد.

در مرحله تن آرمیدگی بعد از تنفس عمیق از کودک بخواهید که تمام بدنش را با ۱۰ شماره سفت کند و به یکباره آن را رها کند، روی تشک یا کاناپه این بازی را انجام دهید و در مرحله آخر نردبان ترس را ترسیم کنید که پله اول پایین‌ترین سطح اضطراب در ارتباط با موقعیت ترس از کرونا است و در پله آخر بالاترین سطح اضطراب در ارتباط با موقعیت ترس از کرونا است.

بعد از اینکه شدت اضطراب از بیماری کرونا را در آوردید و تعداد پله‌ها را معلوم کردید، مراحل زیر را انجام دهید؛ قصه گفتن با کتاب داستان مصور، نشان دادن کارتون و نمایش بازی کردن در مورد بیماری یا ویروس می‌تواند برای دور کردن ذهن کودک از کرونا کمک کننده باشد.

پس از انجام این مراحل در کنار کودک دراز بکشید و از او بخواهید که چشم‌هایش را ببندد، از قبل به او بگویید که وقتی من حرف می‌زنم و تو فکر کردی که ترسیدی انگشتت را تکان بده، وقتی انگشتش را تکان داد، اضطراب است و دیگر ادامه ندهید و تنفس عمیق انجام دهید و دوباره روند را تکرار کنید و تا زمانی تصویرسازی ذهنی را ادامه دهید که کودک انگشت خود را حرکت ندهد، یعنی اضطراب از نظر ذهنی نداشته باشد، شاید ۲۰ بار لازم باشد شما به عقب بازگردید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما