مارس 15
بازدید : 1232
نظرات : بدون دیدگاه
نوجوان را درک کنید

تغییرات ناگهانی و سریع دوران بلوغ موجب نگرانی و استرس در نوجوانان می شود که در صورت کنترل نکردن آن از سوی والدین مشکلات عدیده جسمی، روحی- روانی را در فرد ایجاد می کند. نوجوان دراین دوران در معرض مخاطرات بسیاری است، برخی از نوجوانان به دلیل تحت تأثیر قرارگرفتن از سوی دوستان خود در […]

تغییرات ناگهانی و سریع دوران بلوغ موجب نگرانی و استرس در نوجوانان می شود که در صورت کنترل نکردن آن از سوی والدین مشکلات عدیده جسمی، روحی- روانی را در فرد ایجاد می کند.

نوجوان دراین دوران در معرض مخاطرات بسیاری است، برخی از نوجوانان به دلیل تحت تأثیر قرارگرفتن از سوی دوستان خود در رسیدن به استقلال، پذیرفته شدن در گروه همسالان و یا مقابله با اضطراب، گوشه گیری، افسردگی به مواد مخدر و اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

فرار از خانه نیز یکی از نشانه های مهم استرس های محیطی بر روی نوجوان است که این اقدام عواقب مخربی را برای فرد دارد، از این رو والدین باید با حمایت از فرزند خود از جمله ایجاد عزت نفس در او، درک وضعیت بحرانی بلوغ، برقراری رابطه صمیمانه به جای تمسخر، راهنمایی و هدایت نوجوان درانتخاب دوستان مناسب،در کاهش رفتار‌های مخاطره آمیز آن‌ها نقش موثری داشته باشند.

درک نکردن نوجوان ازسوی والدین موجب گرایش آن‌ها‌ به سوی افراد ناصالح شده که اغلب زیر بنای رفتارهای ناهنجار دربزرگسالی را فراهم می‌کند، نقش والدین و مربیان در برخورد با نوجوان بسیار مهم است تا او بتواند دوران بحرانی بلوغ را به سلامت پشت سر بگذارد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما