فوریه 25
بازدید : 811
نظرات : بدون دیدگاه
بهترین زمان برای درمان مشکلات رفتاری

کودکان پیش از دبستانى که با شدت و مدت زیادى شاهد مشکلات رفتارى والدین و یا مراقبان خود هستند به احتمال بیشترى رفتارهاى پرخاشگرانه مقاوم به درمان از خود نشان مى دهند. کودکى که شاهد پرخاشگرى از جانب مراقبان خود مى باشد قدرت تشخیص این رفتار( پرخاشگرى) را به عنوان یک رفتار ناسازگارانه ندارد و […]

کودکان پیش از دبستانى که با شدت و مدت زیادى شاهد مشکلات رفتارى والدین و یا مراقبان خود هستند به احتمال بیشترى رفتارهاى پرخاشگرانه مقاوم به درمان از خود نشان مى دهند.

کودکى که شاهد پرخاشگرى از جانب مراقبان خود مى باشد قدرت تشخیص این رفتار( پرخاشگرى) را به عنوان یک رفتار ناسازگارانه ندارد و در دیگر موقعیت ها نیز از این رفتار به جهت کنترل محیط استفاده مى کند.

براى کودکانى که مشکلات رفتارى و پرخاشگریشان تبدیل به یک رفتار پایدار و مقاوم شده است و براى آنها مشکلات رفتارى حاد را بوجود آورده است در سالهاى پیش از ورود به مدرسه درمان صورت گیرد.

عدم درمان مشکلات رفتارى در این کودکان روند رشد اجتماعى شدن، رشد توانمندی‌ها و مهارتهاى ارتباطى و تحصیلی آنها را دچار مشکل مى کند.

در سنین پیش از دبستان به دلیل عدم ورود کودک به جمع همسالان راهبردهاى درمانى به گونه اى کاربردى‌تر توسط والدین انجام مى شود و میزان الگوگیرى کودکان از همسالان خود نیز کمتر است و راحت تر با توجه مثبت والدین به رفتارهاى سازگارانه این رفتارها را شدت مى بخشند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما