مارس 15
بازدید : 1547
نظرات : بدون دیدگاه
طلاق به کودکان آسیب نمی‌رساند

طلاق هیچ وقت راه حل خوبی نیست، اما گاهی‌اوقات ادامه زندگی در یک رابطه اشتباه از طلاق بدتر است. طلاق به کودکان آسیب نمی‌رساند بلکه رفتار والدین قبل یا بعد از طلاق است که آسیب‌هایی را برای کودکان به دنبال دارد همچنین ما فرزندانی را داریم که بچه طلاق نیستند، اما قربانی خشونت‌ها و آسیب‌های […]

طلاق هیچ وقت راه حل خوبی نیست، اما گاهی‌اوقات ادامه زندگی در یک رابطه اشتباه از طلاق بدتر است.

طلاق به کودکان آسیب نمی‌رساند بلکه رفتار والدین قبل یا بعد از طلاق است که آسیب‌هایی را برای کودکان به دنبال دارد همچنین ما فرزندانی را داریم که بچه طلاق نیستند، اما قربانی خشونت‌ها و آسیب‌های فیزیکی و روانی والدین قرار می‌گیرند.

زندگی کودک بعد از جدایی والدین باید دارای مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها باشد که والدین موظف هستند آن‌ها را انجام دهد.

والدین باید امکان ثابتی برای زندگی کودک در نظر بگیرند همچنین به طور منظم با کودک دیدار داشته باشند و به کودک خود توضیح دهند که مقصر جدایی آن‌ها نیست و اگر اری برخلاف آن نشان دهند باعث شکل‌گیری احساس گناه در کودک می‌شود که این مسئله آسیب بسیاری دارد، قبل از ازدواج مجدد این مسئله را با کودک خود در میان گذارند.

بعد از طلاق با کودک خود چه طور رفتار کنیم؟

والدین نباید از یکدیگر در حضور کودک بدگویی کنند همچنین‌ یارکشی و جدا کردن کودک از خانواده‌های طرف مقابل کار بسیار غلطی است، کودک نباید ابزار جاسوسی و والدین خود قرار گیرد، دلسوزی‌های بیش از اندازه باعث لوس شدن کودک می‌شود.

کودکان به احساس امنیت و آرامش احتیاج دارند، والدین باید سعی کنند بعد از طلاق نیز این احساس را به کودک خود منتقل کند تا کودکشان دچار مشکلات شخصیتی و اضطراب نشود.

قبل از جدایی با یک مشاور صحبت کنید چرا که طلاق گاهی اوقات باعث مشکلاتی، چون اضطراب و افسردگی در فرد می‌شود که این مسئله در رفتار با کودک تاثیر می‌گذارد بنابر این به صورت با یک مشاور می‌تواند کمک کننده باشد.

سبک تربیتی هر دو والد باید یکسان باشد کودکی که از پدر یا مادر خود جدا با یکی از والدین گی میکند اگر سبک تربیتی متفاوتی را از پدر و مادر خود ببیند دچار یک تناقض می‌شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما