مارس 12
بازدید : 1010
نظرات : بدون دیدگاه
بچه های طلاق

برای هر کس حتی در بهترین شرایط، طلاق فرآیندی دردناک است، اگرچه بچه‌ها در هر سنی تاثیرپذیر هستند، ولی شاید بیشترین گروه آسیب پذیر بچه‌های طلاق، بچه‌های مقطع دبستان باشند. در عین حال بچه‌های طلاق به طور قابل توجهی انعطاف پذیر هستند. اگر چه آن‌ها رنج زیادی را تجربه کرده و احساس کمبود می‌کنند، ولی […]

برای هر کس حتی در بهترین شرایط، طلاق فرآیندی دردناک است، اگرچه بچه‌ها در هر سنی تاثیرپذیر هستند، ولی شاید بیشترین گروه آسیب پذیر بچه‌های طلاق، بچه‌های مقطع دبستان باشند.

در عین حال بچه‌های طلاق به طور قابل توجهی انعطاف پذیر هستند. اگر چه آن‌ها رنج زیادی را تجربه کرده و احساس کمبود می‌کنند، ولی اکثرا می‌خواهند و می‌توانند از ضربه‌های طلاق رهایی یابند.

مادر و پدر باید سبک یکسانی برای تربیت داشته باشند گاهی اوقات پدر ازدواج مجدد می‌کند و ممکن است سبک تربیتی که همسر پدر دارد متفاوت از سبک تربیتی باشد که مادر اصلی کودک برای فرزند خود در نظر می‌گیرد.

در این مورد فرزند دچار سردر گمی خواهد شد چراکه هنگامی که نزد مادرش می‌رود قوانین با قوانینی که در خانه پدری توسط همسر پدرش اعمال می‌شود متفاوت است وکودک قوانین را به خوبی یاد نخواهد گرفت.

گاهی بسیاری از مشکلات روحی فرزندان حاصل تذکرات نابه‌جای تربیتی والدین است معمولا در فرزندانی که توسط یکی از والدین با سرپرستی همسر پدر انجام می‌شود بیشتر مشاهده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکات تربیتی، هماهنگی بین والدین در تربیت فرزندان است، یک تربیت هماهنگ حتی ناقص، کمتر از یک تربیت کامل، اما ناهماهنگ به کودک آسیب می‌زند

نحوه تربیت کودک باید فارغ از اعمال سلیقه‌های شخصی والدین (مادر کودک وهمسر پدر) باشد در این زمینه لازم است که مادر کودک وپدر وهمسر پدر دور از چشم فرزند، مشکل اختلاف سلیقه تربیتی را حل کنند، در غیر اینصورت به روان شناس و مشاور مراجعه کنند.

اگر این اختلاف ادامه پیدا کند ممکن است باعث نوعی تخریب والدین و فرصت طلبی کودک شود، در امر تربیت اگر اختلاف نظر وجود دارد در مقابل فرزندان بیان نشود، حتی اگر دستور یکی از والدین اشتباه بود، دیگری از آن حمایت کند و سپس به دور از چشمان کودک اشتباه را گوش‌زد کند و راجع به آن بحث شود.

اگر این تضاد‌های رفتاری والدین حل نشود در رفتار دوران بلوغ کودک و در بزرگسالی خود را بروز می‌دهند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما