جولای 11
بازدید : 3830
نظرات : بدون دیدگاه
تربت سیدالشهدا (ع)

امام صادق (ع): «کام فرزندانتان را با تربت سیدالشهدا (ع) بردارید؛ همانا موجب امان (از بدی ها) می شود.»   برداشتن کام نوزاد یعنی، مالیدن تربت سید الشهداء (ع) و یا آب فرات، آب باران، آب گرم، خرما و عسل به سقف دهان نوزاد. بعد از آن که کودک آرام گرفت و سختی های زایمان […]

امام صادق (ع): «کام فرزندانتان را با تربت سیدالشهدا (ع) بردارید؛ همانا موجب امان (از بدی ها) می شود.»

 

برداشتن کام نوزاد یعنی، مالیدن تربت سید الشهداء (ع) و یا آب فرات، آب باران، آب گرم، خرما و عسل به سقف دهان نوزاد. بعد از آن که کودک آرام گرفت و سختی های زایمان برطرف شد مستحب است قبل از این که نوزاد شیر بنوشد با نام خدای سبحان، کام او را با تربت امام حسین (ع) یا با خرما همراه آب فرات یا آب باران متبرک کنند.

 

این رهنمود نشان دهندۀ نقش خوردنی ها، مخصوصا نخستین خوردنی ها در سرنوشت افراد است و همان طور که اسلام از غذاهای حرام و شبهه ناک منع می کند فرامینی را برای پاکی جسم و جان فرد توصیه می کند. خدای متعال سرّ عظیمی در تربت سالار شهیدان نهاده است، امر به کام برداشتن با کودک آن تربت می نماید و در دوران حیات نیز تسبیح تربت به دست گرفتن را از نشانه های مومنین بر شمرده و در هنگام دفن نیز امر به نهادن تربت آن حضرت بر دهان میت نموده است، خدا می داند که در این امر عظیم چه سرّی نهفته است. لذا باید اعتماد کرده و این آداب را بجا بیاوریم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما