فوریه 9
بازدید : 1171
نظرات : بدون دیدگاه
مدیریت دعوای بچه ها در بازی

هنگامی که فرزندتان با دوستی بازی می کند و اختلاف نظری با هم پیدا می کنند حرف های ناراحت کننده و خشنی به هم می زنند. گاهی اوقات کودکان بینهایت صادق هستند و بدون هیچ تردیدی آنچه را که تصور می کنند به زبان می آورند. کودکان وقتی چیزی را می خواهند در مورد آن […]

هنگامی که فرزندتان با دوستی بازی می کند و اختلاف نظری با هم پیدا می کنند حرف های ناراحت کننده و خشنی به هم می زنند. گاهی اوقات کودکان بینهایت صادق هستند و بدون هیچ تردیدی آنچه را که تصور می کنند به زبان می آورند. کودکان وقتی چیزی را می خواهند در مورد آن مصر هستند و اغلب خیلی سریع سعی می کنند دوستان شان را مجبور کنند: “این کار را آن طور که می خواهم، انجام بده”
از دور به حرف های شان گوش کنید. اغلب کودکان خودشان بگو مگوها را حل می کنند. اگر اختلاف نظرها به صورتی منفی ادامه یافت و هیچ نشانه ای از حل مشکل به چشم نخورد مداخله کنید.

اگر این کودکان دوستان خوبی هستند که معمولا با هم کنار می آیند اما دعواهای کوچکی با هم دارند برای خاتمه دعوا حواس آن ها را پرت کنید. وارد اتاق شوید و تظاهر کنید که نمی دانید چه اتفاقی افتاده و بپرسید چه کسی خوراکی می خواهد یا آیا دوست دارند بیرون از اتاق بازی کنند.

بحث و جدل را قطع کنید اما طرف کسی را نگیرید و نپرسید چه اتفاقی افتاده است، اگر کودکان واقعا عصبانی هستند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن ها را از هم جدا کنید. بر اساس شخصیت کودکان و جدی بودن بحث ها می توانید با هر کودک به صورت مجزا صحبت کنید، یا آن ها را کنار هم بنشانید و از هر کدام بخواهید در یک جمله بگویند مشکل چیست بعد عقیده آن ها را برای حل مشکل بپرسید.

به کودکان حق انتخاب بدهید. مثلا به آن ها بگویید می توانند مشکل را حل کنند و به خوبی با هم بازی کنند و یا دیگر با هم بازی نکنند. معمولا حل مشکل را انتخاب می کنند، در این صورت بپرسید برای حل مشکل به کمک احتیاج دارند یا خیر، اگر پاسخ مثبت بود، تقصیر را گردن یک نفر نیندازید و سعی نکنید که بفهمید چه کسی راست می گوید. بلکه بگذارید هر کدام به نوبت صحبت کنند و مکالمه را در جهت یافتن راه حل هدایت کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما