فوریه 5
بازدید : 1001
نظرات : بدون دیدگاه
احساسات کودک در نقاشی اوست

نقاشی راهی امن برای ابراز احساسات و عواطف است. نقاشی باعث تقویت چشم، کنترل عضلانی و هماهنگی دست، توسعه توانایی های ادراکی از جمله آگاهی از رنگ ها، اشکال و خطوط می شود. شما می توانید با تشویق فرزندتان که صورت های شاد و غمگین بکشد (ابتدا با راهنمایی شما) به او کمک کنید تا […]

نقاشی راهی امن برای ابراز احساسات و عواطف است. نقاشی باعث تقویت چشم، کنترل عضلانی و هماهنگی دست، توسعه توانایی های ادراکی از جمله آگاهی از رنگ ها، اشکال و خطوط می شود.
شما می توانید با تشویق فرزندتان که صورت های شاد و غمگین بکشد (ابتدا با راهنمایی شما) به او کمک کنید تا با احساسات خود ارتباط برقرار کند و احساسات دیگران را بشناسد. سپس عکس های افراد مختلفی را که می شناسد به او نشان دهید و از او بخواهید احساس افراد داخل عکس را بیان کند. این کار به کودک شما کمک می کند تا نه تنها احساسات افراد مختلف را بشناسد بلکه با دیگران همدردی کند و ارتباط نزدیک تری با آن ها برقرار سازد. وقتی فرزندتان کمی بزرگ تر شد آدمک هایی بکشید و از او بپرسید وضعیت های مختلف آن ها از نظر احساسی چه مفهومی دارد. بعد از کودک بخواهید آدمک هایی بکشد و احساسات مختلف آن ها را نشان دهد.

از نقاشی برای گسترش دید کودک خود از جهان نیز می توانید استفاده کنید. یک فکر خیلی ساده این است که وقتی آب از دست تان می ریزد چه اتفاقی می افتد. شما و فرزندتان می توانید یک نقاشی بکشید و در آن یک ظرف آب واژگون شده که آب آن روی کف اتاق ریخته و یک حوضچه کوچک ساخته است یا از لبه میز به صورت قطره ها و ترشحات درشت روی کف اتاق می ریزد ترسیم نمایید. این تمرینات حافظه کودک را تقویت می کند و ادراک او را از دنیای اطراف عمق می بخشد.

هر زمان که مشغول گفتن یا نوشتن یک داستان هستید یا زمانی که فرزندتان آنقدر بزرگ شده است که این کارها را خودش انجام دهد، همیشه از او بپرسید که آیا می توان قسمتی از داستان را به تصویر کشید. ابتدا به او کمک کنید و بعد از او بخواهید آنچه که در ذهن خود تجسم می کند با تصاویر نشان دهد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما