نوامبر 15
بازدید : 1032
عکس : معصومه جعفری
نظرات : بدون دیدگاه
غصه نخور…

امام علی (ع): «اندوه خوردن، نیمى از پیرى است.»

ناراحتی روزمره‌ای که مثلاً بعد از یک روز مزخرف در مدرسه یا ملاقات با دوستان و فامیل که همه‌اش ناله می‌کند، بر شما اتفاق بیفتد، چه تاثیری می‌تواند بر سلامتی‌تان بگذارد؟ از قرار معلوم، اینطور ناراحتی‌ها، هر چند که نامشان را نمی‌توان افسردگی تمام عیار گذاشت، معضلات خاص خود را به همراه دارند.

 

احساس ناراحتی می‌تواند موجب تغییر سطح مواد شیمیایی مرتبط با استرس در مغز شما شود. این مواد شیمیایی می‌تواند میزان پروتئین‌های التهابی را در خون شما افزایش دهند. نوعی پروتئین که با بیماری قلبی، سکته و سندروم متابولیک در ارتباط است. وقتی که بدن شما در معرض استرس‌زاهای مکرر، نظیر ناراحتی قرار گیرد، میزان استهلاک آن بیشتر خواهد بود.

 

به همین خاطر هم هست که سردرد، درد مفاصل، آسیب های ماهیچه‌ای و اختلال در سیستم ایمنی بدن بیشتر زمانی سراغمان می‌آید که مدتی ناراحت بوده باشیم. ناراحتی می‌تواند قابلیت شما را در تشخیص مزه‌های تلخ، شیرین و ترش بالا ببرد. به همین خاطر هله هوله‌ها در مواقع ناراحتی خیلی خوشمزه‌تر احساس می‌شوند.

 

تأثیر روح بر بدن در حرکت ارادى کاملا محسوس است. هنگامى که روح پس از طى مراحل: ادراک، شوق و عزم بر انجام کار، تصمیم به انجام آن مى گیرد، بدن را به حرکت در مى آورد و به وسیله بدن، در طبیعت و موجودات بى جان و جاندار تصرفاتى انجام مى دهد.

 

از جهت روانی اگر آدم مستعد و خیلی مقراراتی هستید شخصیت خودتان را معتدل نمائید، و روحیه میانه روی را انتخاب نمایید. روحیه معتدل روحیه ای نرم و ملایم و انعطاف پذیر است. و اگر هم خیلی کم رو و کم حرفید و پذیرای هر مدام و عقیده ای هستید خود را به طرف اعتدال بیاورید، بیشتر فکر کنید و با برنامه باشید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما