اکتبر 21
بازدید : 5156
نظرات : بدون دیدگاه
تاب بازی

بازی در فضای باز به کودکان کمک می‌کند تا توانایی یادگیری را افزایش دهند. به کمک تجهیزات آموزنده‌ای که در پارکها نصب شده یا بوسیله طبیعت و شنیدن صدای پرندگان کودکان همراه با بازی آموزش نیز دارند.کودکان از حواس پنج‌گانه برای برقراری ارتباط با طبیعت استفاده می‌کنند و چرخه زندگی را دیده و با موجودات […]

بازی در فضای باز به کودکان کمک می‌کند تا توانایی یادگیری را افزایش دهند. به کمک تجهیزات آموزنده‌ای که در پارکها نصب شده یا بوسیله طبیعت و شنیدن صدای پرندگان کودکان همراه با بازی آموزش نیز دارند.کودکان از حواس پنج‌گانه برای برقراری ارتباط با طبیعت استفاده می‌کنند و چرخه زندگی را دیده و با موجودات زنده اطراف آشنا می‌شوند. این یک روش شادی برای آموزش اطلاعات و مهارت‌های جدید به کودکان است، در این روش یادگیری بخاطر همراه بودن با تفکر تاثیر دائمی‌تری در مقابل آموزش‌ در کلاس‌های درسی دارد.
.

کودکان بیشتر تمایل به شرکت در بازی‌ها و فعالیت‌ها در فضای باز بیرون داشته و علاقه به برقراری ارتباط با کودکان متفاوت و ایجاد دوستی جدید دارند.بازی گروهی را یاد گرفته و این موضوع باعث می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرند و بدون نظارت بزرگترها به سمت سایر بچه‌ها جذب شوند.

.
تاب سواری تاثیراتی بنیادی بر سلامتی ما و کودکانمان می گذارد. تفریح با این وسیله در افزایش آرامش، رفع نفخ و بهبود حافظه نقش خواهش داشت. فواید تاب بازی برای کودکان بدین شرح است؛
.
۱. باعث ایجاد تحرک کودک می شود
۲. باعث هوش طبیعت گرایی کودک
۳. باعث شادابی و نشاط می شود
۴. باعث توجه کودک
۵. باعث هماهنگی چشم و دست کودکان می شود
.
ورزش به دو نوع عام و خاص تقسیم می‌شود؛ ورزش عام شامل تمام بدن و اعضای آن است و نفع آن به کل بدن می‌رسد مانند دویدن و کشتی گرفتن اما ورزش خاص مخصوص به عضو خاص است مانند وزنه‌ برداری برای دست‌ها، آواز خواندن برای حنجره، نگاه کرده به دور و خواندن خطوط ریز برای چشم‌ها ورزش محسوب می‌شود.
.
افرادی که پس از مدت‌ها ترک ورزش دچار انباشتگی بدن از اخلاط و مواد زائد شده‌اند نباید ناگهان به ورزش‌های سنگین روی بیاورند، در این حالت تاب‌سواری با شتاب کم یکی از بهترین ورزش‌ها است که اگر به‌ صورت مداوم و چندین بار در روز انجام شود حتی منجر به کاهش وزن واضح در افرادی می‌شود که امکان سایر ورزش‌ها را ندارند. همچنین تاب‌ سواری ورزشی است که باعث آرامش، کاهش نفخ و کمک به بهبود حافظه شده و خواب‌آور است؛ طناب زدن نیز یکی از ورزش‌های سبک برای افرادی که توان آن را دارند، محسوب می‌شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما