اکتبر 17
نویسنده : بنت اومالو
بازدید : 1768
نظرات : بدون دیدگاه
آسیب های با سر ضربه زدن

فوتبالیست‌ها در خطر بسیار زیاد قرار دارند و ورزش فوتبال باید تغییراتی داشته باشد تا از سلامت فوتبالیست‌ها حفاظت شود. قوانین فوتبال  باید تغییر کند و طوری باشد که به سر فوتبالیست‌ها آسیب وارد نشود. صنعت فوتبال باید را رد کردن حقیقت را متوقف کند. آندها باید قبول کنند که فوتبال ورزشی است که برخوردهای […]

فوتبالیست‌ها در خطر بسیار زیاد قرار دارند و ورزش فوتبال باید تغییراتی داشته باشد تا از سلامت فوتبالیست‌ها حفاظت شود. قوانین فوتبال  باید تغییر کند و طوری باشد که به سر فوتبالیست‌ها آسیب وارد نشود. صنعت فوتبال باید را رد کردن حقیقت را متوقف کند. آندها باید قبول کنند که فوتبال ورزشی است که برخوردهای شدید دارد و آسیب زاست. فوتبالیست‌ها باید از آسیب‌های مغزی شدیدی که در این ورزش می بینند آگاهی داشته باشند. آن ها باید شرایط امنی برای بازی داشته باشد. برای مثال می‌توان برای آن ها محافظ‌های سر طراحی کرد. ما نباید  ارزش پول را بالاتر از ارزش زندگی قرار دهیم. زندگی حتی یک بازیکن بیش از میلیاردها دلار ارزش دارد.

ما باید هوشمندانه عمل کنیم. ما نباید فوتبال را به روشی در سال ۱۹۷۰ انجام می‌شد، ادامه‌ دهیم. علم نشان داده است  که اگر سر انسان مرتبا در معرض برخوردهای شدید قرار بگیرد، ۱۰۰ درصد آسیب مغزی ایجاد خواهد شد. با دانستن این مسئله ما باید عواقب پریدن و هد زدن کودکان از سنین کم را بدانیم و از آن جلوگیری کنیم. کودکان زیر ۱۸ سال نباید هد بزنند. کودکان زیر ۱۲ تا ۱۴ سال نباید به این شکل کنونی فوتبال بازی کنند. آن ها باید طوری فوتبال بازی کنند که برخورد، دریبل و هد زدن کمتر باشد و از توپ سبک‌تر استفاده شود.

آسیب های مغزی مکرر باعث آسیب مغز می شود. اگر چه ممکن است فرد در ضربات مکرر علامتی از ضربه مغزی مشاهده نکند، باید برای به حداقل رساندن آسیب های آتی، تشخیص و شناسایی آسیب های مغزی را سریعا انجام داد. بسیاری از نوجوانان فوتبالیست از آسیب های مغزی خود اطلاعی ندارند. ضربات سر که در فوتبال از محبوبیت بالایی برخوردارند، برای بازیکن بسیار خطرناک هستند به طوری که ضربه سر به توپ با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت برابر آسیبی است که در اثر برخورد با یک خودروی در حرکت با سرعت ۵۱ کیلومتر بر ساعت وارد می شود!

  • علایمی که به ما هشدار می دهد دچار فرد دچار آسیب مغزی شده است:

 

عدم آگاهی از اتفاق، رقیب، نتیجه بازی، زمان، تاریخ و مکان، گیجی، از دست دادن حافظه و از دست دادن هوشیاری. سردرد، سرگیجه، تهوع، لرزش، عدم تعادل، سیاهی رفتن چشم، خیره شدن چشم یا گیجی، به یاد نیاوردن یا نشناختن، احساس برق زدگی چشم، صدا کردن گوش ها و دوبینی.

سایر علائم مانند خواب آلودگی، خواب سنگین، احساس کندی و خستگی مفرط نشان دهنده بروز آسیب های مغزی یا مشکلاتی است که حل نشده است.

از دست دادن هوشیاری، آسیب دیدگی بافت محل ضربه خورده، تشنج شدید، حمله ناگهانی مغزی، راه رفتن غیرطبیعی، اختلال و بی تعادلی بدون حرکت اعضای بدن، از دست دادن تعادل، تاخیر بسیار در پاسخ به سوالات یا تعقیب مسایل، احساس هراس، عدم توانایی تمرکز، بروز رفتار غیرمناسب و غیرطبیعی و بالاخره کاهش مشخص توانایی بازی.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما