اکتبر 16
بازدید : 1217
نظرات : بدون دیدگاه
محبت پدر به نوزاد

مدیری که سخن از مدیریت اوست دو شأن دارد، شأن مردانگی که به او اقتدار، قاطعیت و صلابت می‏بخشد و شأن پدری که وی را سرشار از مهر و شفقت نسبت به فرزند می‏ نماید و پدر در مسیر تربیت به این هر دو امر نیازمند است. محبتی که او را به سهل‏گیری و آزاد […]

مدیری که سخن از مدیریت اوست دو شأن دارد، شأن مردانگی که به او اقتدار، قاطعیت و صلابت می‏بخشد و شأن پدری که وی را سرشار از مهر و شفقت نسبت به فرزند می‏ نماید و پدر در مسیر تربیت به این هر دو امر نیازمند است. محبتی که او را به سهل‏گیری و آزاد و رهاگذاشتن کودک ترغیب می‏ نماید و قاطعیتی برخواسته از دوراندیشی و ژرف‏نگری که او را معتقد به استحکام و سختگیری می ‏کند.

 

پدر باید محبت به کودک را از همان روزهای بعد از تولد آغاز نماید؛ زیرا پدر نیز مانند مادر از طریق وراثت با کودک پیوند دارد و همین پیوند به وی امکان می ‏دهد، که در همان ایام نوزادی با فرزندش ارتباط برقرار نماید. نوازش طفل، اثری دراز مدت در رابطه پدر و کودک دارد. ضمن آن که موجب افزایش علاقه پدر به کودک نیز می‏ گردد.  زیرا خوی مدیریت همواره با نوعی هیبت و تسلط همراه است که اگر با محبت درهم نیامیزد، خشک و آزاردهنده می‏ گردد و حاصلی جز مطیع ساختن مقطعی کودک ندارد.

 

پدر باید محبت به کودک را از همان روزهای بعد از تولد آغاز نماید زیرا پدر نیز مانند مادر از طریق وراثت با کودک پیوند دارد و همین پیوند به وی امکان می‏دهد که در همان ایام نوزادی با فرزندش ارتباط برقرار نماید. نوازش طفل، اثری درازمدت در رابطه پدر و کودک دارد. ضمن آنکه موجب افزایش علاقه پدر به کودک نیز می‏گردد.

 

بیشتر نوزادان در حالت هوشیاری خاموش به سر می‏برند … این حالتی است که بعد از آن هرگز تکرار نمی‏ شود؛ چشم‏ هاشان گشاده و باز است و نسبت به محیط اطراف خود حالتی پذیرنده دارند، این لحظه ‏های پیوند اولیه نباید از دست برود. در این زمان با نوزاد حرف بزنید و بیان احساسات را آزاد بگذارید؛ سلام عزیزم، من پدرت هستم …

 

در قیاسی که بین نوزادان به دنیا آمده در دو روش زایمان – طبیعی و سزارین – صورت گرفته گزارش شده است: نوزادانی که به طریق سزارین به دنیا آمده ‏اند، بعدها رابطه بهتری با پدران خود دارند. زیرا در هنگام تولد، پدر به حکم ضرورت نزد ایشان حضور یافته است (طبق قوانین بیمارستان) این پدرها در پرورش و مهرورزی به اطفال خود نقش فعال تری داشته ‏اند. در حقیقت، ایجاد پیوند با نوزاد، منافع درازمدت در رابطه بین آن دو در برخواهد داشت. در روایات نیز آمده است که ائمه معصومین (ع) در هنگام تولد فرزندانشان حضور داشتند و نوزاد را طلب کرده و می‏ بوسیدند و در همان لحظات نخستین در گوش‏شان اذان و اقامه می ‏گفتند … .

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما