اکتبر 15
بازدید : 1821
عکس : معصومه جعفری
نظرات : بدون دیدگاه
عصبانی یا بردباری!؟

عصبانیت احساسی است که بدون شک تمام افراد در زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. یک احساس طبیعی که بیانگر سلامتی هر فرد است ولی اگر آن را تحت کنترل نگیرید، آنگاه عصبانیت است که شما را تحت کنترل می گیرد و باعث نتایج ویرانگر و بعضا غیرقابل جبران خواهد شد.   شمردن تا […]

عصبانیت احساسی است که بدون شک تمام افراد در زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. یک احساس طبیعی که بیانگر سلامتی هر فرد است ولی اگر آن را تحت کنترل نگیرید، آنگاه عصبانیت است که شما را تحت کنترل می گیرد و باعث نتایج ویرانگر و بعضا غیرقابل جبران خواهد شد.

 

شمردن تا ۱۰ تنها برای کودکان و بچه ها نیست! هنگامی که در شرایطی قرار میگیرید که از چیزی عصبانی می شوید با شمردن آهسته از یک تا ده وقفه زمانی ایجاد کنید. اینکار باعث می شود تا احساس خشم اولیه تاحدودی فروکش کند. بعد از این وقفه اگر لازم بود موقعیت یا فردی که شما را عصبانی کرده است ترک کنید تا بر اعصاب خود مسلط شوید.

 

هنگامی که به آرامش رسیدید و میتوانستید درست فکر کنید، دلیل عصبانیت خود را توضیح دهید. اگر فردی کاری کرده است که باعث عصبانیت شما شده، به صورت مستقیم و رک ولی بدون بی احترامی یا لحن تند، به وی بگویید که چه کاری باعث عصبانیت شما شده است. سعی نکنید دیگران را تحت کنترل خود در آورید.

 

هنگامی که آتش غضب در وجود شما شعله ور شده است، می توانید با استفاده از تکنیک های آرام بخش این احساس را کنترل کنید. تکنیک هایی مانند عمیق نفس کشیدن، تصور یک تصویر آرامبخش و یا تکنیک هایی دیگر بهره ببرید. صبر فرزند آرامش است. صبور نبودن باعث ایجاد آشفتگی و تلاطم می شود.

 

عدم صبور بودن یعنی «من الان میخواهم!» و زمانی که «آن چیز» مهیا نمی شود، شما کنترل خود را از دست می دهید و فشار خون شما بالا می رود. عدم صبور بودن باعث انتظارات نامعقول می شود در قبال افراد و جهان اطراف می شود (شما هم از خود و هم دیگران انتظارات بیش از حدی خواهید داشت) و باعث ایجاد چیزی به اسم کمال گرایی می شود که باعث می شود جایی برای اشتباه کردن وجود نداشته باشید. شخصی که آرام است از طرف دیگر، به خوبی آگاه است که گاهی اوقات اشتباه می کند و عجله کردن باعث بروز اشتباه می شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما