اکتبر 11
بازدید : 1340
نظرات : بدون دیدگاه
دوستدار طبیعت

در اهمیت درختکاری و توجه به محیط زیست و طبیعت همین بس که پیامبر اسلام(ص) فرمود: «اگر عمر جهان پایان یابد و قیامت برسد و یکی از شما نهالی در دست داشته باشد، چنان که به قدر کاشتن آن فرصت باشد، باید فرصت را از دست ندهد و آن را بکارد»   آیا انسان، به […]

در اهمیت درختکاری و توجه به محیط زیست و طبیعت همین بس که پیامبر اسلام(ص) فرمود: «اگر عمر جهان پایان یابد و قیامت برسد و یکی از شما نهالی در دست داشته باشد، چنان که به قدر کاشتن آن فرصت باشد، باید فرصت را از دست ندهد و آن را بکارد»

 

آیا انسان، به وظیفه خود در برابر طبیعت، عمل کرده است؟ منشأ نامهربانی های انسان با طبیعت چیست؟ آیا او طبیعت را مانع رسیدن به اهداف خود می پندارد؟

 

مشکلات امروز محدود کردن کودکان به محیط آپارتمان نشینی بوده و کودک با محیط بیرون ارتباط چندانی نداشته و سبک شهرنشینی و مدرنیته این امکان را به حداقل رسانده است.

 

می توان کودک را با مسیر های کوتاه مدرسه تا خانه با محیط اطراف آشنا کرد و از آنجایی که کودک ذهن پویا و خلاقی دارد حواس پنجگانه وی تحریک و ارتباط خوبی با محیط می گیرد.

 

خانواده می تواند تاثیر فراوانی در روند آشنایی کودک با محیط اطراف داشته باشد، فرهنگ سازی در بحث محیط زیستی ابتدا از خانواده و سپس مدرسه و محیط اجتماعی باید صورت پذیرد و صیانت از محیط زیست باید از کودکی و خانواده آغاز شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما