اکتبر 8
بازدید : 639
نظرات : بدون دیدگاه
انتقال فرهنگ

امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏ شود؛ مگر ظرف دانش که با تحصیل علوم، فضاى آن بازتر مى‏ گردد. مقام معظم رهبری فرموده اند: «کتاب مادر تمدن ها و نیز عصاره آن هاست».   شما در برابر پرورش روح و روان آن‌ها مسئولید. این شمایید که باید از کودکان‌تان […]

امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏ شود؛ مگر ظرف دانش که با تحصیل علوم، فضاى آن بازتر مى‏ گردد.

مقام معظم رهبری فرموده اند: «کتاب مادر تمدن ها و نیز عصاره آن هاست».

 

شما در برابر پرورش روح و روان آن‌ها مسئولید. این شمایید که باید از کودکان‌تان فرزندانی موفق، توانمند و با اراده بسازید. کودکانی که خلاقند و سرشار از اعتماد به نفس. مادران و پدران اولین و مهم‌ترین بسترسازان رشد و بالندگی فرزندانند. والدین و سپس مربیان و معلمان می‌توانند با توجه و حوصله با کودک و نوجوان خود همراه شوند و با نگاهی دوباره به وسایل قابل بازیافت و هر وسیله در دسترس، مرتب زمینه ساخت بهترین کاردستی‌های نو و خلاق را فراهم کنند.

 

کتاب برای کودکان یک اسباب بازی است و والدین باید این را به خاطر بسپارند که کتاب مانند تمام اسباب بازی ها خراب و پاره می شود، اما این خراب کاری نیز نوعی فرصت است چرا که پس از پاره شدن کتاب، قطعا کودک ما تقاضای کتاب دیگری خواهد کرد و اینجاست که ما با بردن فرزندمان به کتابفروشی می توانیم او را با دنیای بزرگ و نامحدود کتاب و موضوعات گسترده ای که در این حوزه وجود دارد بیشتر آشنا کنیم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما