اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیّت خاصی قائل است چنانکه هر جا سخن از ارسال رسولان به میان میآید، تعلیم و تربیت و تزکیه را برنامه اصلی آنان قرار میدهد. خداوند متعال برای انسان مقرر فرموده است که به اختیار خود و با پیروی از دستورات پیامبران و برنامههای آسمانی و با کوشش و […]
اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیّت خاصی قائل است چنانکه هر جا سخن از ارسال رسولان به میان میآید، تعلیم و تربیت و تزکیه را برنامه اصلی آنان قرار میدهد.
خداوند متعال برای انسان مقرر فرموده است که به اختیار خود و با پیروی از دستورات پیامبران و برنامههای آسمانی و با کوشش و تلاش پیگیر، کسب تعلیم و تربیت کند و به مقام شایسته انسانی برسد، زیرا سرکشی غرایز حیوانی و ظلمات جهل و خواهشها نفسانی را جز با تربیت صحیح و الهی نمیتوان مهار و برطرف کرد. مدرسه همواره محل تعلیم و تربیت است محلی که از همان روز اول ورود دانشآموزان به عنوان خانه دوم به آنها معرفی میشود.
مقام معظم رهبری، دانشآموزان نونهالى که در آینده در اختیار دستگاه فرهنگى کشور قرار میگیرند را عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره آینده این ملت میدانند و میفرمایند در محیط آموزش و پرورش باید کارى بشود که حتى یک استعداد، از میان این میلیونها نوجوان و جوان ایرانى هدر نرود. اما این سرمایههای کشور در خانه دوم به جای تعلیم و تربیت در معرض توهین و تنبیه بدنی قرار میگیرند و همه روزه با خطاب کردن دانشآموزان با الفاظ رکیک، اذهان آیندهسازان مملکت را مسموم میکنند.
نهایت کاری هم که آموزش و پرورش در خصوص این چنین معلمان دارای عقده روانی و روانپریش انجام میدهد اخطار و اخراج و معلق از خدمت است اما چه فایده بعد از مدت کوتاهی در جایی دیگر خبری این چنین نقل محافل و فضاهای مجازی میشود.
معلمی شغل شریفی است و معلمان بسیار دلسوز و زحمتکشی در نظام آموزشی جمهوری اسلامی در حال انجام خدمت صادقانه هستند و مسؤولان مربوطه نباید اجازه دهند که تعداد معدود و انگشتشماری که به اشتباه وارد این حرفه مقدس شدهاند با آبروی نظام آموزش بازی کنند.