اکتبر 4
بازدید : 805
نظرات : بدون دیدگاه
کودک نوآور و خلاق

دنیای ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگر به افراد خلاق، نوآور و کارآفرین احتیاج دارد. مهارت های کارآفرینی در واقع مهارت هایی مهم و کلیدی برای همه ی جنبه های زندگی هستند. پرسش اصلی این است که ما چگونه می توانیم روحیه کارآفرینی را در وجود نسل آینده پرورش دهیم و از آن ها […]

دنیای ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگر به افراد خلاق، نوآور و کارآفرین احتیاج دارد. مهارت های کارآفرینی در واقع مهارت هایی مهم و کلیدی برای همه ی جنبه های زندگی هستند. پرسش اصلی این است که ما چگونه می توانیم روحیه کارآفرینی را در وجود نسل آینده پرورش دهیم و از آن ها انسان هایی بسازیم که برای دستیابی اهداف و آرمان های خود بی وقفه تلاش کنند.

 

با روش های زیر می توانید مهارت های حل مسئله را به کودکان بیاموزید:

  • شناسایی مسئله و صحبت در مورد آن
  • مطرح کردن ایده ها برای راه حل های احتمالی
  • لیست کردن منافع احتمالی یا نتایج هر روش
  • قاطع بودن و اقدام کردن
  • به آن ها اجازه دهید نتایج منفی یا آثار تصمیمات خود را تجربه کنند (تا جایی که این نتایج خطری نداشته باشند).

 

حل مسئله بخشی از تفکر است. حل مسئله که پیچیده‌ترین بخش هر عملیات فکری تصور می‌شود، به عنوان یک روند مهم شناختی تعریف می‌گردد که محتاج تلفیق و مهار یک سری مهارت‌های بنیادین و معمولی است. حلّ مسئله وقتی مطرح می‌شود که یک موجود زنده یا یک سامانهٔ هوش مصنوعی نداند که برای رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر باید چه مسیری را بپیماید. این نیز خود بخشی از روند یک مسئلهٔ بزرگ‌تر است که یافتن مسئله و شکل‌ دهی مسئله بخشی از آن می‌باشد.

.

  • گام‌های حل مسئله

۱. فهم مسئله :

در این مرحله می باید درک کاملی از مسئله در ذهن کودک به وجود آورید. این یعنی باید بفهمیم مسئله چه معلوماتی بما داده است و چه مواردی را از ما خواسته است.

 

۲. انتخاب روش:

در این مرحله با استفاده از درکی که از مسئله در ذهن ما وجود دارد یکی از روش های حل مسئله مناسب با این مسئله را انتخاب می کنیم.

 

۳. اجرای روش:

حال که روش مناسب را انتخاب کردیم ان را اجرا می کنیم.

 

۴. بازگشت به عقب:

جواب های بدست امده را با صورت مسئله مقایسه کرده و یک بار دیگر مراحل بالا را مرور می کنیم تا مطمئن شویم قسمتی از مسئله را اشتباه نرفته یا جا نینداخته باشیم.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما