پرورش نسل ظلم ستیز

در حدیثی آمده است که خدا رحمت کند کسی را که ۴ خصوصیت دارد، اول وقتی سخنان حکیمانه ای بشنود آن را بپذیرد و عمل کند؛ دوم هرگاه به راه راست هدایت شد آن راه را برود؛ سوم خدا رحمت کند کسی را که با هوای نفس خود مبارزه کند و چهارم خدا رحمت کند […]

در حدیثی آمده است که خدا رحمت کند کسی را که ۴ خصوصیت دارد، اول وقتی سخنان حکیمانه ای بشنود آن را بپذیرد و عمل کند؛ دوم هرگاه به راه راست هدایت شد آن راه را برود؛ سوم خدا رحمت کند کسی را که با هوای نفس خود مبارزه کند و چهارم خدا رحمت کند کسی را که به آرزوهای دور و طولانی توجه نکند و به دنبال آرزوهای واقعی باشد.

 

ماه محرم و عاشورا یک ظرفیت منحصر به فرد است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است؛ محرم نمادی از آگاهی، معرفت، شور و شعف و شعور حسینی است. ماه محرم و عاشورا کانونی برای حرکت آفرینی و نهضت آفرینی و قیام برای خدا است؛ درس ها و پیام های نهضت عاشورا برای همیشه زنده است، عاشورا سرچشمه بیداری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

 

اگر دنیا سخنی از ظلم و تجاوز ستیزی دارد از امام حسین(ع) درس گرفته است؛ محرم و عاشورا فرصتی برای برپایی عزای سیدالشهدا و ایجاد ایمان و بصیرت و آگاهی در جامعه است؛ مجالس عزای امام حسین باید مجالس بصیرت، آگاهی، معرفت و محبت باشد. باید از ظرفیت امام حسین و ماه محرم برای بالا بردن معرفت، محبت و بصیرت استفاده کنیم، عزاداری ها باید روح مقاومت و محبت را بر دل ما افزایش دهد؛ مقاومت در برابر دشمن و محبت در برابر اسلام.

 

دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و یقینا مهم ترین رسالت آموزش و پرورش، رشد علمی و تربیت دینی فرزندان کشور است. معلمان، مدیران و خانواده ها باید کمک کنند تا به این اهداف برسیم، نسل ما باید نسل تربیت شده دینی باشد، معلمان نیز باید اعتقاد جدی به امر درس و تقویت انگیزه تحصیل در دانش آموزان داشته باشند، هر تحولی در جامعه باید نشات گرفته از تحول در نظام آموزش و پرورش باشد.

 

حضرت امام خمینی (ره) روز سیزدهم آبان ماه را به لحاظ مناسبت های مهم آن، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام نهادند و ملت قهرمان و انقلابی ایران با پیروی از شعار سرور آزادگان حضرت حسین (ع) در مقابل همه زورگویی ها و فشارهای دشمنان گفتند «هیهات من الذله».

 

پرورش نسل جوان انقلابی و استکبار ستیز در دنیای کنونی که زورگویان همچنان به ظلم و ستم مشغولند باید استمرار یابد.آموزش و پرورش مقتدر، پویا، کارآمد و بانشاط دانش آموزان را براساس موازین اسلامی تربیت خواهد کرد تا آنان بتوانند سبک زندگی اسلامی و ایرانی را حفظ کرده و در برابر نفوذ فرهنگی نظام سلطه ایستادگی کنند.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما