خانواده ای مثبت اندیش

داشتن دید مثبت در امور زندگی امری هست که هر کسی باید بیاموزد مخصوصا خانوادهایی که کودک دارد. اولین قدم برای ایجاد نگرش مثبت پذیرش موقعیت و شرایط خانواده است و در راستای آن تلاش برای ارتقای سطح و موقعیت خانواده می باشد.نگرانی هایی که عموما والدین در مورد حال و آینده کودک خود دارند، […]

داشتن دید مثبت در امور زندگی امری هست که هر کسی باید بیاموزد مخصوصا خانوادهایی که کودک دارد. اولین قدم برای ایجاد نگرش مثبت پذیرش موقعیت و شرایط خانواده است و در راستای آن تلاش برای ارتقای سطح و موقعیت خانواده می باشد.نگرانی هایی که عموما والدین در مورد حال و آینده کودک خود دارند، باعث می شود که حتی به صورت پرخاشگری، افسردگی، اضطراب و … از خود واکنش نشان دهند که این آرامش خانه و نگاه مثبت بین افراد را با مشکل مواجه می کند.

 

افکار و اعمال ما بازتابی از احساسات ما هستند. به همین دلیل است که هنگامی که شما احساس بدی دارید چون هوا ابری است یا هفته پر تنشی را داشته اید تمام کاری که می توانید بکنید این است که در رختخواب بمانید.

مشکل اینجاست. چیزهای منفی در اطراف ما وجود دارد و همین طور ها هیچ کاری در مورد آن نمی توانیم انجام دهیم، اما کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که ذهنمان را مثبت نگه داریم. شما نمی توانید تمام افکار منفی را از منطقه ی شادی ذهنتان دور بریزید اما می توانید با نکات زیر ذهنتان را مثبت و شارژ نگه دارید:


۱.
فردی قدردان باشید و این امر مهم و حیاتی را به کودکان خود نیز یاد دهید. به جای آنکه نگران چیزهایی باشید که ندارید، بنویسید هر روز باید برای چه چیزهایی شکر گزار باشید. قدردانی شما را شادتر میکند و باعث افزایش بهره وریان می شود و کمک می کند شب ها راحت تر بخوابید.

۲. اظهارات مثبت و قطعی ایجاد کنید و آن ها را تکرار کنید که پیشرفت  شما را در بخشی که می خواهید آن را بهبود دهید تصدیق کند.

۳. اطراف خود را با انسان های مثبت اندیش پر کنید تا احساسات و روح شما را ارتقاء دهند و به یاد داشته باشید که احساسات مسری اند و از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند.

۴. بر تفکرات منفی خود پافشاری نکنید و این احساسات را به خانواده خود منتقل ننمایید.

۵. فعال باشید و ورزش کنید و با فرزندانتان برای ورزش به بیرون بروید. ورزش کردن سبب ایجاد اندورفین و افزایش انرژی می شود در حالی که تنبلی باعث وسواس زیاد و فکر مدام درباره یک موضوع می شود.

 

  • اصول انضباطی والدین مثبت نگر
  1. چند قانون روشن برای خانه داشته باشید
  2. ساده صحبت کنید
  3. بزرگ باشید صاحب ابهت تا فرزند بداند شما رهبر خانه اید اما نه با عصبانیت و زور و اجبار
  4. باگرمی وصمیمت بحث کنید
  5. فقط یک بار هشدار دهید
  6. وارد کشمکش قدرت نشوید
  7. انتظارات و پی آمد ها را بررخدادها یا چالش ها ترجیح دهید

 

  • تربیت مثبت و سازنده
  1. والدین دارای طرح و نقشه باشند
  2. تربیت با آزادی منطقی صورت می پذیرد نه با ایجاد ترس.
  3. تربیت باید با مهربانی همراه باشد، نه با ملایمت.
  4. با اقتدار تربیت کنید نه با اجبار.
  5. تربیت باید فرد را یک فرد با حرمت و با عظمت بار بیاورد

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما