اکتبر 3
نویسنده : جواد محمودی
بازدید : 852
عکس : پرویز گلی زاده - خبرگزاری فارس
نظرات : بدون دیدگاه
مدرسه پلی به سوی آینده

به جرات می‌توان گفت، مدرسه تنها پلی است که هر فردی که در جامعه به جایگاهی دست پیدا کرده، مسوولیتی بر عهده گرفته یا صاحب‌نظری شده، از آن عبور کرده است و از این پس هم اگر کسی بخواهد به جایگاهی برسد باید با اجبار انکارناپذیری از همین گذرگاه بگذرد و هر کس هم جایگاهی […]

به جرات می‌توان گفت، مدرسه تنها پلی است که هر فردی که در جامعه به جایگاهی دست پیدا کرده، مسوولیتی بر عهده گرفته یا صاحب‌نظری شده، از آن عبور کرده است و از این پس هم اگر کسی بخواهد به جایگاهی برسد باید با اجبار انکارناپذیری از همین گذرگاه بگذرد و هر کس هم جایگاهی برای فرزند خود می‌خواهد باید او را از این گذرگاه عبور دهد؛ مدرسه پلی است که به دست آموزش و پرورش ساخته و مرمت می‌شود و در ماورای آن، آینده یک کشور قرار دارد. اگر بخشی از پل بشکند، بخشی از آینده شکسته شده است. با این توصیفات،‌ اهمیت این نهاد بر کسی پوشیده نیست.

 

آموزش و پرورش در تابستان تعطیل نیست. در آن برهه از سال که مشتاقان علم در استراحتی چند ماهه به‌سر می‌برند٬ مسوولان آموزش و پرورش بی‌وفقه در تلاش هستند تا در پایان تعطیلات تابستانه٬‌ نوازش زنگ مهر و آغاز مجدد فصل دانش٬ خدمات‌شان تا حد ممکن شامل حال همه و به بهترین نحو باشد و در عین حال خاطرات خوبی را از سال‌های کودکی و نوجوانی در ذهن مخاطبان خود حک کند.

 

سربلندی همه‌ی ایرانیان به داشتن کشوری توسعه یافته اسلامی، پویا و پیشرو در امور مدیریت جهانی است،و چنین کشوری پیشرفته نیازمند قابلیت رقابت در عرصه ی بین المللی و ارایه الگویی جهان شمول است.که نظیر این چنین الگوهایی را در سیره پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم می توان یافت که به عنوان معلمان زمان خویش تلاش هایی را برای پیشرفت جامعه اسلامی انجام می دادند.در زمان کنونی نیز معلمان باید آنها را به عنوان اسوه برای خویش قرار داده و بتواند برنامه های لحاظ شده در چشم انداز ۱۴۰۴ توسعه ایران اسلامی را با توجّه به الگوی اسلامی- ایرانی پیاده نمایند و کشور را به اوج قله های خودباوری درنظام بین المللی برسانند.

 

دانش آموزان موفق همواره نقش سازنده ای در راستای ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان و رشد و بالندگی در عرصه های علمی و فرهنگی ایفا می کنند. راهیابی به دانشگاه و کسب مدارج علمی بالاتر برای دانش آموزان پایان راه نیست بلکه آغاز و شروعی دوباره برای حرکت در مسیر علم و دانش افزایی و افتخار آفرینی برای جامعه است. معلمان به عنوان راهنماهای بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت در کنار خانواده ها، نقش بسزائی در رشد علمی و نیز افتخار آفرینی ها و موفقیت های دانش آموزان دارند.

 

خانواده ها و والدین با برنامه ریزی های صحیح همراه با آموزش و پرورشٰ زمینه های مناسبی برای بروز و شکوفائی استعدادهای نسل آینده ساز جامعه فراهم کنند. مشارکت بیشتر خانواده ها، اجرای مدیریت استدلالی، ایجاد انگیزه در معلمان و نیز برنامه ریزی های آموزشی و پرروشی، به عنوان رویکردهای اساسی در عرصه تعلیم و تربیت، عوامل موثر در کسب موفقیت ها و افتخارآفرینی های دانش آموزان است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما