اکتبر 17
برچسب ها :
بازدید : 1176
نظرات : بدون دیدگاه
عشق به حضرت ولیعصر (عج)

برقراری پیوند و رابطه بین دو نفر که اصلا یکدیگر را نمی شناسند ممکن نیست، بلکه ارتباط می تواند از جانب یکی از طرفین و با شناخت و علاقه و محبت او نسبت به طرف دیگر آغاز شود و زمینه ساز علاقۀ دوجانبه و پیوند دوطرفه بین آن ها گردد.   در مورد ارتباط ما […]

برقراری پیوند و رابطه بین دو نفر که اصلا یکدیگر را نمی شناسند ممکن نیست، بلکه ارتباط می تواند از جانب یکی از طرفین و با شناخت و علاقه و محبت او نسبت به طرف دیگر آغاز شود و زمینه ساز علاقۀ دوجانبه و پیوند دوطرفه بین آن ها گردد.

 

در مورد ارتباط ما با امام زمان (عج)، آن حضرت به عنوان یک طرف این رابطه، ما را به خوبی می شناسد و محبت آن حضرت شامل حال ما می شود اما طرف دیگر این رابطه ما هستیم که اگر امام زمان خود را به درستی شناخته باشیم می توانیم با او ارتباط داشته باشیم و شایستگی حضور در پیشگاه او را پیدا کنیم چنانچه در احوال بسیاری از علما و بزرگان و افراد خود ساخته بی ادعا این ارتباط وجود دارد.

 

به عبارت دیگر؛ ارتباط با امام زمان (عج) به دو صورت قابل تصور است. ۱- قلبی ۲- حضوری. و این دو نوع ارتباط گرچه امکان پذیرند اما ارتباط حضوری شرایطی را می طلبد و در واقع ارتباط قلبی و پایبندی به لوازم این ارتباط، می تواند زمینه ارتباط حضوری را هم فراهم نماید.

 

شناخت و ایمان نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و استواری در آن، بر هر چیز دیگر، مقدم است چرا که در عصر امامان پیشین، کسانی بودند که در کنار ائمه عصمت و طهارت زندگی می کردند ولی چون نسبت به آن برگزیدگان الهی، معرفت و ایمان نداشته اند، بهره ای از آن ها نبرده و چه بسا با آن ها هم مخالفت کرده اند.

 

 

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما