اکتبر 16
بازدید : 2027
نظرات : بدون دیدگاه
چطور یک ناپدری خوب باشیم!؟

یکی از پیامدهای طبیعی و قابل انتظار طلاق، جدایی یکی از والدین از فرزندان است. لذا این فرزندان ممکن است جریان رشد و تحول خود را در یک خانواده ای متشکل از مادر و ناپدری طی کنند.

با توجه به نقش سازنده ای که یک ناپدری می تواند در خانواده ایفا کند، این سوال در ذهن ایجاد می گردد که یک ناپدری چه برخورد و رفتاری باید در خانه با فرزندان ناتنی خود داشته باشد؟

 

یکی از پیامدهای طبیعی و قابل انتظار طلاق، جدایی یکی از والدین از فرزندان است. در بیشتر جوامع این اتفاق برای پدران بیشتر از مادران رخ می دهد. لذا این فرزندان ممکن است جریان رشد و تحول خود را در یک خانواده ای متشکل از مادر و ناپدری طی کنند. با ازدواج مجدد مادر، روابط جدیدی به رابطه خانواده افزوده می شود. کودکانی که در خانواده های ناتنی زندگی می کنند بیش از کودکانی که در خانواده تنی زندگی می کنند ممکن است با ناسازگاری مواجه شوند.

 

۱ – فرزند همسر خود را مانند فرزند خود دوست بدارید.

با او به گونه ای رفتار کنید گویی که فرزند خودتان است. به آن چه می گویند و می خواهند توجه نشان دهید.توجه نشان دادن به آن ها یکی از بهترین روش های جذب محبت آن هاست. کودکی که مورد بی مهری و بی اعتنایی والد جدید قرار بگیرد، هرگز نمی تواند جایگاه او را در خانواده به رسمیت بشناسد.

 

۲ – هرگز از پدر یا مادر قبلی او بدگویی نکنید.

یکی از بدترین کارهایی که والد جدید می تواند انجام بدهد همین است که والد قبلی را سرزنش کند. به هر حال کودک، پدر یا مادر خود را دوست دارد و نمی تواند بپذیرد والد جدید از او بدگویی کند. لازم نیست از کودک درباره پدر یا مادر قبلی اش چیزی بپرسید. بهترین کار این است که اصلا در این باره با او وارد بحث نشوید.

 

۳ – جبهه گیری نکنید.

اگر شنیدید که او می گوید تو پدر من نیستی یا تو مادر من نیستی، لازم نیست واکنش نشان دهید. او لزوما به شما حمله نمی کند بلکه تلاش می کند شما را بپذیرد.باید به او فرصت دهید، محبت و از او حمایت کنید. اگر احساسات شما از رفتار یا گفتار او جریحه دار شد، با همسرتان درمیان بگذارید و واکنش مستقیمی بروز ندهید، سعی کنید با کمک همسرتان راه حلی برای این مشکل بیابید. هرگز اجازه ندهید خشم و تنفر در فضای منزل جاری شود. محبت، محبت می آورد و خشم، خشم.

 

۴ – خودتان را فراموش کنید.

در منزلی که تازه به آن وارد شده اید، همه چیز به شما مربوط نمی شود. بنابراین در هر مسئله کوچک و بزرگی وارد نشوید. به دنبال آرامش باشید و با طمأنینه و آرام فضای منزل را پر از محبت کنید. انتظار نداشته باشید بچه ها شما را پدر یا مادر صدا بزنند. اصلا از آن ها انتظار چیزی نداشته باشید. آن ها کودک هستند و شما بزرگسال. سعی کنید با رفتارهای بزرگوارانه محبت آن ها را جلب کنید و نه برای پیوند ازدواج با پدر یا مادر آن ها. هرگز از آن ها انتظار محبت و احترام نداشته باشید. رفتارهای محبت آمیز شما در صورت تداوم، این شرایط را به وجود می آورد.

 

۵- صبور باشید.

از آن ها انتظار صمیمیت زود هنگام و یا هر چیز دیگری نداشته باشید. عجله نکنید. از کوره در نروید و سعی کنید آن ها را درک کنید. گذشت زمان به نفع شماست و در طول زمان، آن ها شما را بهتر درخواهند یافت.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما