راه حل دعوای مادر و پدر

سرنوشت زندگی در دست خود زن و شوهر است و اگر بدانیم چگونه عمل کنیم می توانیم زندگی را پایدار کنیم. نقشه راه زندگی از بیرون خانواده کشیده نمی شود و تدبیر خود زن و مرد می تواند استحکام پایه زندگی رو فراهم کند.

گاهی اوقات همسران به دلیل اختلافاتی که دارند و حتی جدایی و طلاق را محتمل می دانند از فرزند آوری ممانعت می کنند تا تکلیفشان مشخص شود. سرنوشت زندگی در دست خود زن و شوهر است و اگر بدانیم چگونه عمل کنیم می توانیم زندگی را پایدار کنیم . نقشه راه زندگی از بیرون خانواده کشیده نمی شود و تدبیر خود زن و مرد می تواند استحکام پایه زندگی رو فراهم کند.
.
در این دوره ی زمانی زندگی ها پیچیدگی های زیادی دارد، اگر طریقه صحبت کردن، صبر، گذشت و مهارت های زندگی مشترک را یاد بگیرند سطح رضایتمندی از زندگی بالا می رود. مادر پدر هایی که خودشان یک عمر با کشمکش زندگی کردند و الگوی فرزندانشان می شوند زندگی این فرزندان چیزی بهتر از آن ها نمی شود. بهمین دلیل باید برای زندگی تدبیر داشته باشیم و مهارت های سبک اسلامی زندگی یاد بگیریم و کار ببندیم.
 .
چرا سبک زندگی اسلامی؟ غرب هم به مهارت های زندگی پرداخته اند ولی به دید بشری، به همین دلیل در اروپا تجربه طلاق ۵۰ درصد دیده می شود. با نگاه بشری نمی توان مشکل را حل کرد، با حل یک مشکل، مشکل دیگری بوجود می آید. ولی با یک رجوع به آموزه های اهل بیت علیهم السلام و اشراف آن ها و آیات قرآن و برنامه ای که خالق انسان برای انسان وضع کرده، زندگی ها رو پیش می بریم مصلحت زندگی رقم خواهد خورد. در آموزه های دینی منفعت زن و مرد مورد نظر نیست بلکه منفعت زندگی مورد نظر است، شاید زن یا مرد سختی باید بکشند تا زندگی بهتر شود.
.
بنابراین این مشکلات نمی تواند مانع فرزند اوری بشود،باید مشکل را حل کرد. خانواده در آموزه های اسلامی یک نهاد مقدس است، تا جایی که اگر جوانی تشکیل خانواده نیمی از دین یکی از تصمیمات بزرگی که می توانیم بگیریم این است که تلاشمون رو بکنیم با بهره گیری از الگوی مناسب دینی و الگو قرار دادن زندگی امیرالمونین و حضرت زهرا و شبیه شدن به زندگی آن ها می توان مشکلات رو حل کرد. چگونه؟
  • این زوج آسمانی:
الف- شناخت متقابلی در زندگی آن ها وجود داشت که منجر به یک درک متقابل شده بود. یک جاهایی حضرت زهرا (س) می بیند که حضرت علی (ع) شاید توانایی برآورده کردن و تهیه کردن آن را نداشته باشد، حتی حضرت زهرا در خواست نمی کند که علی بگوید نمی توانم. در زندگی های الان مرد توانایی ندارد و زن اصرار می کند و می گوید مرد های دیگر چیکار می کنند تو هم بکن
.
ب- همکاری متقابل: روزی پیامبر (ص) وارد خانه آن ها شدم و زهرا در حال پختن آش است و علی در حال عدس پاک کردن بودند فرمود علی جان خانه محل حج و عمره است و وقتی مرد در کار خانه به همسر کمک می کند خداوند پاداش عظیمی به آن مرد می دهد، وقتی زنی فقط کار می کند و مرد همیشه در حال تماشای تلوزیون و… است خب ارتباط مکدر می شود.
.
ج- ارتباط کلامی مناسب بین آن ها که دوستی و محبت موج می زند، علی فاطمه را با لفظ “نَفْسی لَکَ الفِدا” جانم به قربانت وفاطمه علی را با لفظ و روحی لک الفدا (روحم به فدایت) مورد خطاب قرار می داد. این موارد در زندگی های امروزه کم است.
.
د-رضایت خدا در زندگی: گاهی اوقات برای رضایت مهمان برآورده بشه سر زن هایمان داد می زنیم و یا زنی برای تکمیل سرویس ظروف با همسرش قهر می کند، در همه موارد در زندگی چه همسران و چه با فرزند باید رضایت خداوند مورد توجه قرار بگیرد.
.
 یکی از دلایلی که زندگی ها غربی بیشتر به طلاق و جدایی می رسد این است که حاکمیت خداوند از زندگی ها خارج شده است. در روایات داریم که تحمل بد اخلاقی شوهر باعث بهشتی شدن زن می شود، البته مرد مجازات بد اخلاقی خود را خواهد دید ولی زن می تواند با صبر بر بداخلاقی خودش را بالا ببرد و نه اینکه فقط صبر و تحمل داشته باشد و سختی بکشد بلکه تلاش برای تغییر مناسب در همسر را نیز ایجاد کند و همین طور بالعکس (تحمل مرد دربرابر بداخلاقی زن و…)

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما