صندلی بازی

با صندلی بازی از یکدیگر مراقبت کنیم. برای پرورش تفکر مراقبتی و زمینه سازی برای بلوغ عاطفی، بازی های مختلفی را می توان در نظر گرفت. صندلی بازی هیجان زیادی دارد و از سویی تقویت توجه به دیگران و در آمدن از خود محوری است. به اینصورت که مثلا ده صندلی را گرد می چینیم […]

با صندلی بازی از یکدیگر مراقبت کنیم. برای پرورش تفکر مراقبتی و زمینه سازی برای بلوغ عاطفی، بازی های مختلفی را می توان در نظر گرفت. صندلی بازی هیجان زیادی دارد و از سویی تقویت توجه به دیگران و در آمدن از خود محوری است. به اینصورت که مثلا ده صندلی را گرد می چینیم طوری که با شروع موزیک کودکان دور آن می چرخند و هر وقت موزیک یا شعر یا سوره ای که می خوانیم متوقف شد، باید همگی روی صندلی نشسته باشند.

 

هر بار یک صندلی را کم می کنیم و باز موقع توقف صدا باید توانسته باشند به همدیگر جا داده و هیچ کس روی زمین نماند در غیر اینصورت همه با هم بازنده هستند. این نوع بازی بسیار شایسته تر و اثر گذار تر از بازی هایی است که یک نفر بازنده و بقیه برنده هستند یا یک نفر برنده و بقیه بازنده هستند.

 

صندلی بازی یک بازی گروهی است که معمولاً توسط کودکان در مهمانی‌ها و جشن تولد بازی می‌شود. بازی با هر تعداد بازیکن و صندلی‌هایی به تعداد یکی کمتر از بازیکن‌ها آغاز می‌شود. صندلی‌ها در کنار هم چیده می‌شوند. اگر فضا کافی باشد صندلی‌ها را به شکل دایره یا هر منحنی بسته می‌چینند به طوری که به طرف بیرون قرار بگیرند. بازیکنان دور صندلی‌ها حلقه زده و می‌ایستند. یک نفر که در بازی شرکت نمی‌کند آهنگی را پخش می‌کند. هنگامی که آهنگ پخش می‌شود بازیکنان به ردیف دور صندلی‌ها راه می‌روند یا می‌دوند.

 

هنگامی که پخش کنندهٔ آهنگ ناگهان موسیقی را قطع می‌کند، همه بازیکنان باید فوراً در رقابت با یکدیگر روی یکی از صندلی‌ها بنشینند. چون تعداد صندلی‌ها یک عدد کمتر از تعداد افراد است، در هر دور یک نفر بدون صندلی می‌ماند و می‌سوزد و از بازی بیرون می‌رود. یکی از صندلی‌ها نیز از بازی بیرون گذاشته می‌شود و دور بعد با پخش آهنگ ادامه می‌یابد. بازیکنی که تا آخرین دور بازی نسوزد، برنده نهایی است. این بازی گونه‌های مختلف دارد و گونه‌ای از آن غیر رقابتی است.

 

 اهداف بازی: سرگرمی و نشاط، افزایش سرعت، چابکی، عکس العمل و هماهنگی عصبی عضلانی

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما