سپتامبر 7
بازدید : 927
نظرات : بدون دیدگاه
نمایش غدیر

معمولا روز عید غدیر در مهدها و مدارس جشنی برپا می کنند. چه بهتر این کار را با مشارکت بچه ها انجام دهند. اما اگر تابستان هست و بچه ها در خانه هستند، میتوان از بچه های دوستان و آشنایان دعوت کرد و نمایشی ترتیب داد و آن ها در خانه تمرین کنند و خود […]

معمولا روز عید غدیر در مهدها و مدارس جشنی برپا می کنند. چه بهتر این کار را با مشارکت بچه ها انجام دهند. اما اگر تابستان هست و بچه ها در خانه هستند، میتوان از بچه های دوستان و آشنایان دعوت کرد و نمایشی ترتیب داد و آن ها در خانه تمرین کنند و خود را برای اجرا آماده کنند و در روز عید غدیر در مهمانی نمایش خود را برای دوستان و اقوام اجرا کنند.

 

تئاتر کودک، در عمق و اجزا و با بازی های جمعی کودکان فرق چندانی ندارد. در بازی اجتماعی که از سن ۷ یا ۸ سالگی شروع و توسعه پیدا می کند، دو یا چند شرکت کننده حضور دارند. این بازی ها چون نمایش دارای سازمانی منظم می باشند و از قواعد و قراردادهایی مشخص پیروی می کنند. اصولاً نتیجه و لذت بازی جمعی، به طور طبیعی بستگی به رعایت همین قراردادها دارد. چرا که در غیر این صورت سازمان بازی خدشه دار و بازی بی نتیجه خواهد شد.

 

بنابراین میتوان گفت که تئاتر نیز یک بازی جمعی است و از آن جهت که تحت نظارت بزرگسالان و با برنامه و نمایشنامه ای از پیش تدوین شده اجرا می شود می تواند نقش آموزشی و پرورشی موثرتری نسبت به بازی های جمعی، در رشد و ساخت شخصیت کودک ایفا نماید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما