سپتامبر 2
بازدید : 1383
نظرات : بدون دیدگاه
توصیه هایی درباره آدامس جویدن

آدامس جزء محبوب ترین تنقلاتی است که همه ی ما در کودکی عاشق آن بودیم و الان هر وقت که بتوانیم برای خوشبو کردن دهان و … از آن استفاده میکنیم. بدن ما می‌تواند طعم دهنده‌ها را جذب کند اما نمی‌تواند «رزین‌ آدامس» را تجزیه کند. بنابراین کودکان نباید تا زمانی که یاد می‌گیرند آدامس […]

آدامس جزء محبوب ترین تنقلاتی است که همه ی ما در کودکی عاشق آن بودیم و الان هر وقت که بتوانیم برای خوشبو کردن دهان و … از آن استفاده میکنیم. بدن ما می‌تواند طعم دهنده‌ها را جذب کند اما نمی‌تواند «رزین‌ آدامس» را تجزیه کند. بنابراین کودکان نباید تا زمانی که یاد می‌گیرند آدامس را باید بجوند، نه اینکه آن را قورت بدهند، از آن استفاده کنند.

 

  • مزایا

    باعث می‌شود کمتر به سراغ خوردن هله ‌‌هوله و غذا‌هایی که ارزش غذایی خاصی ندارند، ‌بروید حتی کمتر هوس خورد‌نشان را کنید. باعث کاهش استرس می‌شود و به فرد احساس آرامش می‌دهد. باعث تازه شدن طعم دهان و خوشبو شدن آن می‌شود، مخصوصاً در محیط خارج از خانه که امکان مسواک زدن هم نیست.

 

  • مضرات

در برخی مواقع باعث به وجود آمدن اختلال در مفصل فک می‌شود. آدامس جویدن به صورت افراطی به دندان‌ها آسیب می‌رساند. علت آن نیز وجود قند فراوان در آدامس است. می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات گوارشی ‌شود. به عنوان مثال، آدامس جویدن باعث بلعیدن مقدار بیشتری هوا و بروز سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شود. جویدن آدامس به نوعی یعنی سوزاندن کالری بیشتر و همین مسئله باعث کاهش تقریبی وزن می‌شود، اما به هرحال حفظ سلامت دندان‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد و نباید نادیده گرفته شود. اغلب نوجوانان می‌گویند به هنگام آدامس جویدن در کلاس درس، تمرکز بیشتری دارند و البته بازدهی بیشتری نیز دارند.

 

  • آموزش آدامس جویدن

۱‌) تا زمانی که کودک تان مفهوم «آدامست را قورت نده!» را درک نمی ‌کند یعنی تا حدود پنج سالگی به او اجازه ‌آدامس جویدن ندهید.‌

 

۲‌) آدامس‌های بدون قند را برای فرزندتان تهیه کنید. این آدامس‌ها دندان‌های کودکان را از ‌پوسیدگی در امان می‌ دارند. اما اجازه ندهید بیش از یک تا دو عدد از این آدامس‌ ها را استفاده کنند چون دچار ‌اسهال می‌ شوند .

 

۳‌) روش آدامس جویدن را به کودک تان آموزش دهید و از آن ها بخواهید پس از خسته شدن از جویدن آدامس و ‌یا هنگامی که شیرینی آن از بین رفت،‌ باقیمانده آدامس را به شما تحویل دهند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما