سپتامبر 5
بازدید : 1003
نظرات : بدون دیدگاه
رفتارهای نابهنجار فرزندان

اختلال رفتاری به ناسازگاری ها و رفتارهای ناجور و غیراخلاقی یا ضد اجتماعی و یا حتی جنایی که در برخی از کودکان و نوجوانان بوجود می آید و می تواند در کوتاه مدت ارتباط آنان را با اطرافیان، اعضای خانواده و دوستان دچار مشکل کند؛ می گویند. نوجوانانی که دچار اختلالات رفتاری می شوند خیلی […]

اختلال رفتاری به ناسازگاری ها و رفتارهای ناجور و غیراخلاقی یا ضد اجتماعی و یا حتی جنایی که در برخی از کودکان و نوجوانان بوجود می آید و می تواند در کوتاه مدت ارتباط آنان را با اطرافیان، اعضای خانواده و دوستان دچار مشکل کند؛ می گویند. نوجوانانی که دچار اختلالات رفتاری می شوند خیلی زود به سمت گروه های منحرف و خطرآفرین می روند و همیشه تلاش می کنند تا به شکل های عجیبی و با دلایلی عجیب تر از جامعه و مردم انتقام بگیرند. این اختلالات در نوجوانان از کودکی آغاز می شود هر چند که در آن زمان درح یک شیطنت کوچک تلقی شود اما بی توجهی به بازی های خطرناکی مثل آتش بازی، آزار حیوانات و… می توانند زمینه ای قوی برای بروز شدیدترین نوع اختلالات رفتاری را ایجاد کند.

 

اختلالات رفتاری در کودکان و مخصوصاً نوجوانان اکثراً به صورت ناسازگاری و رفتارهای ناجور و غیراخلاقی یا ضد اجتماعی حتی جنایی ظاهر می شود. این دسته از افراد با افراد منحرف اجتماع همانند سازی دارند و از معیارهای گروه های منحرف تبعیت می کنند. مانند فرار نوجوانان از مدرسه و همکاری با قاچاقچیان، جنایت، تخریب و فساد. این افراد خطرناکترین افراد اجتماع هستند و همواره حالت انتقام جویی عجیبی نسبت به افراد جامعه و حتی والدین خود دارند. اختلالات رفتاری از اوایل کودکی به صورت های مختلف تظاهر می کند. این افراد به آنچه بد و زشت یا ممنوع است تمایلی افراطی و بیمارگونه دارند و به علت داشتن علاقه جنون آمیز از اذیت، آتش سوزی، آزار و آسیب حیوانات و کودکان کم سال لذت می برند.

 

وقتی پدر و مادری بدون صمیمیت و دوستی و عشق زندگی می کنند مشکل است بتوانند با اصول اخلاقی به تربیت کودکان بپردازند و مشکل اساسی در این است که تربیت کودکان و مواظبت از آن ها به عهدۀ خانواده و پدر و مادر و خواهران و برادران بزرگتر است. تأثیر مساعد خانواده در تشکیل اعتقادات اجتماعی، خصوصیات و شخصیت کودک و نیز تربیت جنسی، بر عهدۀ پدران و مادران است که ارادۀ خود را ظاهر ساخته و استعداد خلاقه کودکان را بیدار کنند و آن ها را علیه توهمات و پدیده های مختلف و انزواجویی آماده نمایند؛ مشکلات تربیت کودکان فوق العاده زیاد است. بهترین وسیلۀ تربیت آن ها، دلبستگی متقابل جوانان دختر و پسر و محیط اخلاقی سالم خانواده و عشق و احترام متقابل همسران (پدرارن و مادران) و علاقۀ آن ها به کودکان و تربیت آن ها و عشق متقابل کودکان نسبت به پدر و مادر و نیز به خواهران و برادران است. بنابراین برای فراهم آوردن محیطی پاک و درک انسانیت باید احساس دوستی و عشق به کار و هم نوع و مدرسه و میهن آموخته شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما