فواید هنرهای رزمی

اجداد اولیه ما شکارچی بودند، اما هدف آن ها از شکار، تهیه غذا بود و این کار هرگز جنبۀ ورزشی نداشت. در واقع ورزش از زمان شکل گیری تمدن بشری آغاز گشت، یعنی زمانی که پادشاهان و اشراف زادگان به وسیله نیزه، حیوانات وحشی را شکار می کردند و این کار برای آن ها صرفاً […]

اجداد اولیه ما شکارچی بودند، اما هدف آن ها از شکار، تهیه غذا بود و این کار هرگز جنبۀ ورزشی نداشت. در واقع ورزش از زمان شکل گیری تمدن بشری آغاز گشت، یعنی زمانی که پادشاهان و اشراف زادگان به وسیله نیزه، حیوانات وحشی را شکار می کردند و این کار برای آن ها صرفاً جنبه تفریحی داشت. بیشتر ورزش های قدیمی، در زمره هنرهای رزمی بودند و به منظور کسب مهارت های مورد نیاز در میدان نبرد، انجام می گرفت. این ورزش ها عبارت بودند از: کشتی، تیراندازی و شمشیر بازی. پایه گذاری اکثر این ورزش ها از زمانی آغاز شد که مردان جوان برای مقابله با دشمن و دفاع از خود، باید آموزش های رزمی لازم را با استفاده از سلاح یا دست خالی می آموختند.  آیا خبر دارید، هنرهای رزمی برای کودکانتان چه فوایدی دارد؟

 

۱. نظم و انضباط

عدم داشتن انضباط در کودکان برای والدین بسیار عذاب آور است. خوب است بدانید هنرهای رزمی با داشتن قوانین و قواعد معین تا حد زیادی کودک شما را منظم و منضبط تربیت می کند

 

۲. ادب و احترام

همه ی کودکان مودب و متین هستند اما آیا منعکس کردن احترامی که شما آموزششان می دهید در رفتار و کردارشان، ایرادی دارد ؟ ایرادی دارد کودک شما در رفتار و عملکرد، مثل یک جنتلمن باشد؟ قطعا پاسخ خیر است. پس خوب است بدانید، هنرهای رزمی با آموزش دادن جنبه ی عملی احترام و ادب به کودکان از همان سنین پایه، رفتار آن ها را شکلی صحیح داده و ادب و احترام گذاشتن به کوچک و بزرگ و رعایت ادب در هنگام گفتار را کاملا عملی به آن ها آموزش داده و نتیجه کاملا مشهود خواهد بود.

 

۳. تاثیر هنرهای رزمی بر وضعیت تحصیلی

یکی از پوچ ترین دلایل انصراف والدین از آوردن فرزندانشان به کلاس های رزمی در طول سال تحصیلی یک بهانه ی واهی است: به درسش لطمه وارد می شود! متاسفانه یا خوشبختانه این ادعا از نظر علمی کاملا رد شده است. کودکانی که، ورزش های رزمی را انجام می دهند، بین سی و چهار تا چهل درصد از همسالان خود که رزمی کار نمی کنند، در حل مسائل پیچیده ریاضیات موفق ترند. کودکان رزمی کار در مواجهه به مسایل فیزیک، راه حل های موثر تر و منطقی تری اجرا می کنند. همچنین، در بخشی از تحقیق مشخص شد، توانایی حفظ دروس و تقویت مغز و حافظه نیز در کودکان رزمی کار پانزده درصد بیشتر است. مزیت از این بیشتر؟

 

۴. خداحافظ استرس و عصبانیت

اگر کودکتان زود عصبی می شود، فورا دچار استرس می شود یا با شما مشاجره می کند و مشاجره هایش توام با خشونت و عصبانیت است، او را به کلاس های رزمی بفرستید، ضربه زنی مکرر، انجام مبارزه و تمرینات فیزیکی، از جمله ی موثر ترین راهکار های تخلیه فشار های عصبی و خصوصیات منفی روانی در کودکان است.

 

۵. کودکتان ترسو است

ترس، یک خصلت شایع در کودکان است، اغلب کودکان از تنها خوابیدن در اتاقشان می هراسند و یا از تاریکی و… می ترسند، ترس به دلیل عدم آگاهی است و عدم آگاهی مربوط به عدم تمرین دادن ذهن است، هنرهای رزمی با آموزش تمرکز، قرار دادن فرد در موقعیت هایی که وی وادار به گرفتن تصمیم های صحیح است (موقعیت مبارزه) ذهن او را باز کرده و با پرورش حس مثبت شجاعت، این مشکل را بر طرف می کند.

 

۶. درمان ضعف جسمانی

قرار نیست از همان اولین جلسه، کودک شما، مطابق با استاندارد های یک رزمی کار حرفه ای تمرین ببیند! پس جای نگرانی نیست، هنرهای رزمی با درگیر کردن مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها و بهبود سیستم خون رسانی و تنفسی و همچنین دارا بودن فعلیت هایی که استخوان ها و ماهیچه هارا تقویت کرده، هم نشاط و سلامتی را به کودک شما بر می گرداند، هم مانع ضعف استخوانی می شود. همچنین، با تقویت سیستم ایمنی فرد، مانع از ابتلای کودکتان به انواع بیماری ها می گردد.

 

۷. کودکتان مسئولیت پذیر نیست؟ مستقل نیست؟

داشتن یک کودک که دائما به پدر و مادرش برای انجام هرکار ولو بی اهمیتی وابسته باشد، واقعا ناراحت کننده است، ما با پدر مادرهای نگران زیادی مواجه می شویم که فقط یک جمله می گویند: او بدون من یا پدرش از عهده ی کاری بر نمی آید! جای نگرانی نیست، در هنرهای رزمی، هر فرد بسته به سنش، دارای مسئولیت می شود، او نسبت به آموخته هایش مسئول است، باید تک نفره، تمرین کند و آموخته هایی را که تمرین کرده و حالا آن ها را به شکل مطلوب رسانده، نشان استاد دهد. در موقعیت های تمرین و مبارزه زمان هایی پیش خواهد آمد که او کاملا تنها باید تصمیم بگیرد و یا با جمع کردن ساکش ، آماده کردن لوازم داخل ساک ورزشی پیش از باشگاه و آماده شدن برای کلاس و…. او به تدریج فردی مستقل خواهد شد.

 

۸. خداحافظ بی اشتهایی مزمن!

بد غذا خوردن فرزند واقعا ناراحت کننده است چرا که عوارض جسمانی خطرناکی برای او دارد. اگر شما کودک بدغذایی داشته باشید بهتر است او را به محیط های رزمی بسپارید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما