جولای 24
بازدید : 3091
نظرات : بدون دیدگاه
یتیم نوازی

یتیم گرچه از نوازش های پدری محروم است ولی از رحمت خداوند مهربان بی نصیب نیست و لطف پروردگار شامل حال او می شود، در دین مقدس اسلام نسبت به رعایت حال و حفظ حقوق یتیم، سفارش فراوان شده و این اهمیت تنها اختصاص به اسلام ندارد. پیامبرانی چون حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) […]

یتیم گرچه از نوازش های پدری محروم است ولی از رحمت خداوند مهربان بی نصیب نیست و لطف پروردگار شامل حال او می شود، در دین مقدس اسلام نسبت به رعایت حال و حفظ حقوق یتیم، سفارش فراوان شده و این اهمیت تنها اختصاص به اسلام ندارد. پیامبرانی چون حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) به شدت از حقوق یتیمان طرفداری كرده و ظلم به یتیمان را از گناهان كبیره شمرده اند.

 

اگر چه امروزه مؤسسات و كانون های یتیم نوازی در نقاط مختلف برقرار است ولی چنین مراكزی به خاطر شرایط حاكم بر آن ها، به صفا و صمیمیت و گرمی خانواده نمی رسد. چون اگر یتیمی در آغوش خانواده ای ایده آل پرورش یابد، از محبت پدر خوانده و مادر خوانده برخوردار می شود و آن ها نیز به مراتب بهتر از مربیان مؤسسات حمایت از ایتام، به یتیم ها محبت می كنند. بدیهی است كه یتیم در میان خانواده ای كه او را به فرزندخواندگی قبول كرده اند می تواند با جامعه و اطرافیان ارتباط بهتری برقرار نماید.

 

در زندگی انسان ها خلأها و كمبود هایی وجود دارد كه جز از طریق محبّت و دوستی نمی توان آن را جبران كرد و در این میان، كودكان یتیم بیشترین نیاز را احساس می كنند زیرا آن ها كه در اثر از دست دادن پدر یا مادر از سرچشمه مهر و محبّت دور افتاده اند بیش از هر چیز به نوازش و محبّت محتاج اند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما