جولای 24
بازدید : 2631
نظرات : بدون دیدگاه
فرزند آوری

فرزند آوری برای بقای نسل و جلوگیری از کاهشِ جمعیت مسلمانان، از گذشته تاکنون از جمله دغدغه ‌های عالمان دینی و کارشناسان خانواده و جمعیت بوده است. لیکن امروزه با ورود مردم به دوره زندگی مدرن و خصوصاً آشنایی با آموزه‌ های غربی، این موضوع مورد تردید و بی ‌مهری بسیاری از خانواده ‌ها قرار […]

فرزند آوری برای بقای نسل و جلوگیری از کاهشِ جمعیت مسلمانان، از گذشته تاکنون از جمله دغدغه ‌های عالمان دینی و کارشناسان خانواده و جمعیت بوده است. لیکن امروزه با ورود مردم به دوره زندگی مدرن و خصوصاً آشنایی با آموزه‌ های غربی، این موضوع مورد تردید و بی ‌مهری بسیاری از خانواده ‌ها قرار گرفته است. ازاین ‌رو، برای تبیین موضوع فرزندآوری و کسب نگرش مطلوب نسبت به «تکثیر جمعیت»، مهم ‌ترین کارکرد خانواده (تولید مثل و تکثیر نسل) یادآور می ‌گردد تا به این وسیله زمینۀ تحلیل درست و تصمیم صحیح در فرزند آوری برای همگان فراهم گردد.

 

در قرآن ‌کریم اصل وجود فرزند به‌عنوان نعمت الهی یاد شده چنان‌که در آیه ۷۲ سوره نحل در این رابطه فرموده است: «خدا براى شما از خودتان همسرانى قرار داد و از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چیزهاى پاکیزه به شما روزى بخشید آیا [باز هم] به باطل ایمان می‌‏آورند و به نعمت خدا کفر می‌‏ورزند».

 

نکته مهم و اساسی توجه به زاد و ولد انسان‌های شایسته و مؤمن است؛ به عبارت دیگر آن‌چه که اهمیت دارد، افزایش تعداد جمعیت نیکوکاران و صالحان است. نگاه به فرزند تنها نگاه دنیوی نیست، فرزند صالح هم به درد دنیا می خورد هم آخرت. فرزند در دنیا و آخرت نور چشم است. در دنیا یار و یاور پدر و مادر است. نگاه مهربانانه فرزند به چهره پدر و مادر به اندازه عبادت ارزش دارد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما