جولای 30
بازدید : 1562
نظرات : بدون دیدگاه
زمزمۀ بندگی

امام رضا‌(ع) فرمود‌: «هنگام‌ تولد فرزند درگوش راست او اذان و در‌ گوش‌ چپش‌ اقامه‌ بگویید‌.»   جنین از هفته بیست و هشتم بارداری می شنود و از همین زمان بهتر است مادران باردار با فرزندان خود با صحبت کردن ارتباط برقرار کنند تا صدای مادر را بشنود و او را تشخیص دهد. جنين با […]

امام رضا‌(ع) فرمود‌: «هنگام‌ تولد فرزند درگوش راست او اذان و در‌ گوش‌ چپش‌ اقامه‌ بگویید‌.»

 

جنین از هفته بیست و هشتم بارداری می شنود و از همین زمان بهتر است مادران باردار با فرزندان خود با صحبت کردن ارتباط برقرار کنند تا صدای مادر را بشنود و او را تشخیص دهد. جنين با هر صدايى که انس بگيرد پس از تولد و در دوران کودکى به آن صدا پاسخ آشنايى مى دهد. بهترين هديه اى که يک مادر مى تواند به فرزندانش چه دختر و چه پسر بدهد آرامش است. که این آرامش را میتواند با شنیدن صداهای آرامش بخش به او منتقل کند. بعد از تولد اولین قدم برای ایجاد این انس زمزمه کردن اذان و اقامه در گوش نوزاد است.

 

پس از به دنيا آمدن کودک، مادر مى تواند به اين روش قرآن را از طريق صورت به صورت براى نوزاد خود بخواند: دو دستش را در کنار شانه هاى نوزاد قرار داده صورتش را در برابر صورت او قرار دهد و قرآن را شمرده شمرده بخواند و به کودک نگاه کند، اين کار باعث مى شود کلمات قرآن در جان نوزاد ثبت شود.همچنين خواندن آرام قرآن هنگامى که نوزاد در آغوش مادر و در حال شير خوردن است مى تواند او را با قرآن مأنوس کند.

 

پس از دوران شيرخوارگى و در هنگامى که مادر با کودک خود بازى مى کند نيز روش هايى براى انس او با قرآن گوشزد شده از جمله اينکه در روايات آمده است:

 

حضرت فاطمه (س) وقتى با کودکان خود بازى مى کردند و آن ها را بالاى سر مى بردند اشعار توحيدى برايشان مى خواندند. قصه گويى و آموزش مفاهيم قرآن از طريق قصه را تاکنون موفقترين روش انس با سخن خداوند دانسته اند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما