جولای 29
بازدید : 937
نظرات : بدون دیدگاه
تأثیر غذا

امام رضا (ع) فرمود: خوردن «به» عقل و هوش را زیاد مى‌کند. . توجه بـه‌ وضعیت روانـی هـمسر‌، گستراندن‌ بستر آرامش‌ در‌ منزل‌ و خارج آن و نیز تغذیه مناسب‌ و سالم‌ از‌ ضرورت های دوران بارداری مادران می باشد. بـدین جـهت‌، معصومان‌ (ع) بهره‌گیری از برخی‌ خوردنی ها‌ در ایام بارداری‌ توصیه کرده‌اند.   […]

امام رضا (ع) فرمود: خوردن «به» عقل و هوش را زیاد مى‌کند.

.

توجه بـه‌ وضعیت روانـی هـمسر‌، گستراندن‌ بستر آرامش‌ در‌ منزل‌ و خارج آن و نیز تغذیه مناسب‌ و سالم‌ از‌ ضرورت های دوران بارداری مادران می باشد. بـدین جـهت‌، معصومان‌ (ع) بهره‌گیری از برخی‌ خوردنی ها‌ در ایام بارداری‌ توصیه کرده‌اند.

 

محمد بن سـنان از امام رضا(ع) نقل کرده است‌ که‌ آن حضرت فـرمود: «هـمسران بـاردارتان‌ را‌ کندر‌ دهید؛ اگر حمل‌ آن ها‌ پسر بـاشد، پاکـیزه قلب‌ و دانشمند‌ و شجاع خواهد شد و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا می‌شود و نـزد شوهرش مـنزلت می‌یابد.» ناگفته‌ پیداست‌ که ایـن نـوع خوراکی ها عـلت تـامه‌ پدیـدآمدن‌ این صفات‌ نیست‌ و عوامل‌ دیگر هـم مـؤثر است‌.

 

وضع تغذیه مادر در ایام باردارى، حتى در اخلاق و مقدار هوش و استعداد کودک نیز تاثیر فراوانى دارد، زیرا اعصاب و مغز کودک از غذاى مادر درست مى‌شود و هر نوع غذایى اثر مخصوص دارد. در اسلام نیز تصریح شده که غذاى مادر در پرورش اخلاقى کودک موثر است.

 

کودک عضو رسمى بدن مادر نیست، اما به هر حال، از خون و غذاى او تغذیه مى‌کند و پرورش مى‌یابد. غذاى یک خانم باردار باید طورى غنى و کامل باشد که از یک طرف، احتیاجات غذایى بدن خود او را تامین کند تا نیروى بدنى و تندرستى خویش را از دست ندهد و بعدا بتواند صحیح و سالم به زندگى ادامه دهد. تغذیه مادر به قدرى از نظر اسلام اهمیت دارد که به زنان آبستنى که روزه براى خودشان یا کودک‌شان ضرر دارد، اجازه مى‌دهد روزه‌هاى واجب ماه مبارک رمضان را افطار کنند و بعدا قضایش را بگیرند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما