جولای 23
بازدید : 1175
نظرات : بدون دیدگاه
نبوغ فکری

رسول اکرم (ص) : «هر کس در خردسالی سوال کند، در بزرگسالی اش پاسخ می دهد.» امروز ما در شرایطی قرار داریم که نمی توان کنترل مستقیم و صد در صدی بر ذهن کودکان و جوانان و نوجوانان داشته باشیم. سوال و شبهه که یکی از جریان های غیرکنترل شده ای است که از طریق […]

رسول اکرم (ص) : «هر کس در خردسالی سوال کند، در بزرگسالی اش پاسخ می دهد.»

امروز ما در شرایطی قرار داریم که نمی توان کنترل مستقیم و صد در صدی بر ذهن کودکان و جوانان و نوجوانان داشته باشیم. سوال و شبهه که یکی از جریان های غیرکنترل شده ای است که از طریق ورودی های یاد شده به دنیای فرزندان ما پا می گذارند، مسائلی نیستند که با اجازه وارد ذهن شخص شده و با اجازه نیز خارج شوند بلکه شبهه فکری و فلسفی در ذهن کودک و نوجوان و جوان نفوذ کرده و در صورت عدم دریافت پاسخ، آثار منفی خود را بر جای می گذارد.

 

والدین باید پاسخ هایی متناسب با سن فرزند خود در نظر بگیرند و از پیش آمادگی و مهارت لازم را کسب کنند ضمن آن که پدر و مادری که کتاب های فلسفی و کلامی بسیاری مطالعه می کنند، در این زمینه آمادگی بیشتری دارند.

 

پدر و مادرها نباید سوالاتی که در ذهن کودک نقش بسته و آن را به زبان می آورند، سرکوب کرده یا با برخورد تند و گذار از کنار آن بگذرند یا تهدید بدانند بلکه کودکی که سوال های فراتر از سن خود می پرسد، نشان می دهد که ذهن فعالی داشته و این نبوغی است که خداوند در او قرار داده و والدین باید این استعداد را درک کرده و با صبر و حوصله به مسائل ذهنی آن ها پاسخ دهند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما