ترس از هواپیما

کودکان غیر قابل پیش بینی هستند! بعضی کودکان شوق و اشتیاق بسیار برای پرواز و مسافرت با هواپیما دارند و برخی دیگر دچار ترس و وحشت هستند و اظهار بی قراری نسبت به پروازهای هوایی می کنند. با این وجود اگر کودک شما از نوع دسته دوم می باشد چه باید کرد!؟   بیشتر کودکان […]

کودکان غیر قابل پیش بینی هستند! بعضی کودکان شوق و اشتیاق بسیار برای پرواز و مسافرت با هواپیما دارند و برخی دیگر دچار ترس و وحشت هستند و اظهار بی قراری نسبت به پروازهای هوایی می کنند. با این وجود اگر کودک شما از نوع دسته دوم می باشد چه باید کرد!؟

 

بیشتر کودکان عاشق ماشین سواری و مسافرت با هواپیما هستند اما اگر فرزند شما از این کارها اضطراب دارد باید ترس او را از بین ببرید. اگر خودتان در شمار افرادی قرار دارید که از سوار شدن به ماشین یا هواپیما می ترسید بهتر است اول خود را درمان کنید.مراقب باشید ترس خود را به فرزندتان انتقال ندهید.

 

در مورد ترس بحث کنید. بگذارید دلایل خود را برای ترسیدن به شما بگوید. شاید از محدود بودن در محیط اتومبیل یا هواپیما مضطرب است. اطلاعات کودک را در مورد هواپیماها افزایش دهید. با استفاده از عکس ها، داستان ها و اسباب بازی ها اطلاعات کودک را در مورد پرواز و هواپیماها زیاد کنید. با کاغذ موشک و هواپیما درست کنید. ادای خلبان را درآورید. به این شکل که خلبان شوید و با برج مراقبت کودک صحبت کنید سپس جایتان را عوض کنید.

 

کودک را به فرودگاه ببرید. اگر یکی از نزدیکان شما قصد سفر با هواپیما را دارد برای بدرقه ی او به همراه فرزندتان به فرودگاه بروید و فرود آمدن و برخاستن هواپیماها را تماشا کنید. اگر در آن جا کسی در حال گریه است برای کودک توضیح دهید که ناراحتی آن ها برای آن است که مجبورند در یک شهر یا کشور دیگر دور از خانواده هایشان زندگی کنند نه این که از هواپیما بترسند.

در طول پرواز کودک را سرگرم کنید و برای جلوگیری از گوش گرفتگی به او آدامس دهید. اگر احتمال بیماری سفر را می دهید قبلا با پزشک کودک در مورد درمان های موثر آن مشورت کنید.  تمام مراحل پرواز را برای کودک شرح دهید. توضیح دهید که هواپیما ابتدا بر روی باند فرودگاه حرکت می کند تا سرعت بگیرد. سپس از زمین بلند می شود و در نهایت چرخ هایش را جمع می کند. برای تمام صداهایی که به گوش می رسند دلایل واضحی ارائه دهید.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما