نشستن غلط

شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، در رفتگی است. همچنین این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود که در نتیجه آن توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد زیرا آن ها تضعیف می‌شوند […]

شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، در رفتگی است. همچنین این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود که در نتیجه آن توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد زیرا آن ها تضعیف می‌شوند و توسعه‌ نیافته باقی می‌مانند.

 

ثبات عامل کلیدی برای پیشگیری از نشستن کودکان در این وضعیت محسوب می‌شود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید. همه کودکانی که در وضعیت W می‌نشینند دچار مشکلات جدی و مختلف نمی‌شوند اما همچنان پیشگیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می‌دارد.

 

  • نشستن به شکل w عضلات میان تنه را ضعیف می کند

«به شکل w نشستن» وضعیتی است که هنگام نشستن روی زمین در میان بسیاری از کودکان شایع است. در این وضعیت نشستن، کودک روی باسن نشسته، زانوها را به عقب خم می کند، کف پاها برگردانده شده و پاها به طرفین باز می شوند و در کل پاها به شکل حرف انگلیسی w  درمی آیند.

 

این مدل نشستن، ستون پشتی بدنی کودک را گسترده کرده و در مقایسه با سایر اشکال نشستن، باعث می شود وقتی او سرگرم بازی و حرکت است، نیاز کمتری به جابجایی وزن بدن، کنترل وضعیت بدنی و تعادل داشته باشد. در نتیجه کنترل بالاتنه کمتر شده و عضلات میانی بدن تحلیل می روند.

 

  • W  شکل نشستن می تواند موجب دررفتگی استخوان لگن شود

این شکل نشستن می تواند دررفتگی استخوان لگن را دربرداشته و در بچه هایی که از پیش مشکلات استخوانی دارند، اگر گروه های عضلانی اصلی در وضعیت کوتاه شده قرار بگیرند، مشکلات استخوانی شان بدتر خواهد شد. هر وقت کودک شما به این شکل نشست، فورا به او توصیه کنید چهارزانو بنشیند، یا پاهایش را دراز کند و یا آن ها را در یک طرف قرار دهد. عضلات شروع به سفت شدن کرده و باعث می شود عضلات همیشه در حال کوتاه شدن باشند، که می تواند هماهنگی، تعادل، وضعیت بدنی، توانایی راه رفتن و رشد مهارت های حرکتی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

همچنین می تواند منجر به درد لگن و کمر شود، چون به ابداکتورهای لگن، زردپی های پشت زانو، چرخنده های داخلی و تاندون های پاشنه فشار وارد می شود. یکی از مهارت هایی که این بچه ها آن را از دست می دهند، توانایی بلند شدن بعد از افتادن است که نیاز به این دارد فرد بتواند بچرخد و وزنش را جابجا کند. این بچه ها همچنین ممکن است در رشد مهارت های دستی و تسلط در پریدن، پرتاب کردن و شوت زدن تاخیر داشته باشند.

 

  • پیشگیری

بهترین کار برای پیشگیری از این نحوه نشستن، تداوم و جدیت در منع آن می باشد. هر وقت که کودک شما به این شکل نشست، فورا به او توصیه کنید چهارزانو بنشیند، یا پاهایش را دراز کند و یا آن ها را در یک طرف قرار دهد. تناوب میان این نوع نشستن ها به تقویت میان تنه کودک کمک کرده و تمرینی است برای مهارت ها مهم حرکتی او. اگر کنترل وضعیت نشستن فرزندتان برای شما دشوار است، برایش میز و صندلی تهیه کنید تا هنگام بازی روی آن بنشیند. همچنین می توانید از کمک یک کاردرمانگر برای تمرین های روزانه  بهره ببرید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما