جولای 8
بازدید : 1132
نظرات : بدون دیدگاه
جشن تولد

پیامبر خدا از امام علی (ع) پرسید: «نخستین نعمتی که خداوند به تو عنایت کرده چیست؟» امام (ع) پاسخ داد: «نخستین نعمت الهی بر من، این است که مرا آفرید، در حالی که چیز درخور ذکری نبودم.»   روزی که خداوند متعال، نعمتی به انسان عنایت کند، عید است و فرخنده و مبارک. جشن تولد، […]

پیامبر خدا از امام علی (ع) پرسید: «نخستین نعمتی که خداوند به تو عنایت کرده چیست؟»
امام (ع) پاسخ داد: «نخستین نعمت الهی بر من، این است که مرا آفرید، در حالی که چیز درخور ذکری نبودم.»

 

روزی که خداوند متعال، نعمتی به انسان عنایت کند، عید است و فرخنده و مبارک. جشن تولد، بزرگداشت روزی است که نخستین نعمت الهی که خلعت وجود است، انسان را فرا می گیرد و او با کمال عزت و بزرگواری، دیده به جهان می گشاید. تکرار همه سالۀ جشن تولد، به منظور سپاس گزاری از نخستین نعمت الهی، شایسته و نیکوست. نکته مهم و اساسی که در قرآن کریم وجود دارد، توجه به زاد و ولد انسان‌های شایسته و مؤمن است؛ به عبارت دیگر آن‌چه که اهمیت دارد، افزایش تعداد جمعیت نیکوکاران و صالحان است.

 

بسیاری از روانشناسان بر اثرات مثبت جشن تولد بر رفتار و آینده کودکان اعتقاد دارند. همچنین ایشان بر این باور هستند که جشن تولد برای کودکان زیر چهار سال معنای زیادی ندارد و پس از حدود 4 سالگی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. کودک و نوجوان این احساس را می کند که در خانواده دیده می شود و والدین او برای داشتن او خوشحال اند و این حس، اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

 

لازم به ذکر است که تولدهای تجملاتی و پرهزینه در بیشتر مواقع اثر سوء دارد زیرا باعث اسراف و آموزش اسراف، تجملات و چشم و هم چشمی به کودکان و نوجوانان می شود. تلاش کنید در روز تولد او کارهای متفاوت انجام دهید و او را خوشحال و راضی کنید در بعضی مواقع یک گردش و مسافرت کوتاه و جشنی مختصر و پرنشاط بهترین هدیه برای اوست.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما