جولای 8
بازدید : 1178
نظرات : بدون دیدگاه
معلمان شایسته

«كسی كه در مقام هدایت و آموزش قرار می گیرد باید پیش از آموختن به دیگران،‌خود را پالایش روحی كند و ادب رفتاری اش بیش از ادب گفتاری اش باشد.» پیامبر اكرم (ص)   معلمان، مربیان و اساتید جامعه، از جمله نقش آفرینان مؤثر در صحنۀ پرورش و تربیت انسان ها هستند. معلم در نظر […]

«كسی كه در مقام هدایت و آموزش قرار می گیرد باید پیش از آموختن به دیگران،‌خود را پالایش روحی كند و ادب رفتاری اش بیش از ادب گفتاری اش باشد.» پیامبر اكرم (ص)

 

معلمان، مربیان و اساتید جامعه، از جمله نقش آفرینان مؤثر در صحنۀ پرورش و تربیت انسان ها هستند. معلم در نظر طفل، اقتدار و شخصیت ویژه ای دارد و کودکان از حرکات و سکنات وی تقلید می کنند و او را الگوی خویش در نظر می گیرند. همچنین حساس ترین دوران زندگی کودک در مراکز آموزشی، مهد و مدرسه می گذرد و مربیان و معلمان، به طور مستقیم در شکل گیری تربیت وی نقش دارند.

 

پس جنبۀ الگو بودن آن ها کمتر از والدین نیست؛ بلکه آنان در این دوران، بیشتر صفات و اخلاق خود را از مربیان و معلمان خود می آموزند و تقلید می کنند. کودک و نوجوان، به شدت حواس خود را به معلم محبوب خویش معطوف می کند، آن چیزی را ارزشمند می داند که معلم تأیید کند و آن چیزی را ناپسند می شمارد که مربی اش زشت بداند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما