جولای 4
بازدید : 1394
نظرات : بدون دیدگاه
پدران شایسته

«صلاحیت و شایستگی های پدر، از جمله خصلت هایی است که در پرتو آن فرزندان از انحرافات و کج روی ها محفوظ می مانند.» امام باقر (ع)   پدر، رکن مهم خانواده، مظهر قدرت، امنیت، قانون و رحمت در خانه است. اگر او نقش خویش را به شایستگی انجام دهد و محیط خانه را به […]

«صلاحیت و شایستگی های پدر، از جمله خصلت هایی است که در پرتو آن فرزندان از انحرافات و کج روی ها محفوظ می مانند.» امام باقر (ع)

 

پدر، رکن مهم خانواده، مظهر قدرت، امنیت، قانون و رحمت در خانه است. اگر او نقش خویش را به شایستگی انجام دهد و محیط خانه را به محلی امن و همراه با نظم و انضباط تبدیل کند و با رعایت حقوق همسر و ابزار محبت نسبت به آنان شایستگی خود را نشان دهد. بدیهی است که در چنین محیطی فرزندانی لایق و صالح تربیت خواهند شد.

 

مردی به حضور امام حسن مجتبی (ع) آمده و در مورد انتخاب همسر آینده برای دختر خویش راهنمایی خواست. آن حضرت فرمود: «برای همسر آینده دخترت، جوانی با ایمان و پارسا انتخاب کن! که اگر دوستدار او باشد مورد احترام و تکریم قرار می دهد و اگر از او خوشدل نباشد، به او ستم نخواهد کرد.»

 

فرزندان در سایه صلاحیت و شایستگی پدرانشان (از انحرافات) مصون می مانند. بنابراین لازم است دختران و زنان مسلمان برای فرزندان خود پدری شایسته انتخاب نمایند و این یکی از حقوق مهم فرزندان بر عهده مادران است. پدر شایسته و نیکو کسی است که بکوشد بر پایه تربیت درست، زمینه انحراف در فرزندش شکل نگیرد و هم اگر فرزند منحرف شد، این انحراف موجب نشود که او هم دست از حق‌طلبی بردارد و به طیف باطل گرایش پیدا کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما