فواید دوچرخه سواری

افزایش رو به رشد علاقه به دوچرخه سواری را می توان به نگرانی ناشی از کمبود سوخت و آسیب های زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا نسبت داد. با این حال بسیاری از دوچرخه سواران دلایل شخصی تری برای دوچرخه سواری خود دارند. در کل دوچرخه سواری نوعی تجربه متفاوت و قابل لمس تری را […]

افزایش رو به رشد علاقه به دوچرخه سواری را می توان به نگرانی ناشی از کمبود سوخت و آسیب های زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا نسبت داد. با این حال بسیاری از دوچرخه سواران دلایل شخصی تری برای دوچرخه سواری خود دارند. در کل دوچرخه سواری نوعی تجربه متفاوت و قابل لمس تری را برای افراد در هر سطحی که باشند فراهم می کند. شما به عنوان پدر و مادر مطمئن شوید که کودکانتان لذت دوچرخه سواری در کوهستان و یا جاده را از دست نمی دهند و از این شادی بهره کافی می برند. البته حفظ امنیت کودک شما نیز بسیار حائز اهمیت است و باید مطمئن شوید که تجهیزات و نکات ایمنی در دوچرخه سواری کودک شما رعایت شده است.

 

در اینجا ۵ نکته مهم درباره فواید دوچرخه سواری کودکان را بررسی می کنیم:

  • دوچرخه سواری به فعال ماندن بچه ها کمک فراوان می کند:

عدم فعالیت کودکان به یکی از نگرانی ها بزرگ در برخی از کشورها تبدیل شده است. ۷۰% زنان و ۶۰% مردان، موفق نمی شوند که حداقل زمان ورزش خود را در طول روز انجام دهند (نیم ساعت در روز؛ 5 روز در هفته) متاسفانه بیشتر والدین بر روی فرزندانشان تاثیر زیادی می گذارند؛مخصوصا زمانی که با آن ها در خانه هستند و به گوشی های همراه خود چسبیده اند و این بزرگترین اپیدمی چاقی در جهان است. دوچرخه سواری یک راه سرگرم کننده برای قدرتمند کردن قلبتان است و هنوز هم از دوچرخه سواری به عنوان ورزشی که اکثر کودکان را درگیر می کند، یاد می کنند.

 

  • دوچرخه سواری موجب تقویت عضلات و ماهیچه های کودکان می شود:

اکثر مردم دوچرخه سواری را به عنوان ورزشی برای پاها می شناسند؛ اما در واقع دوچرخه سواری موجب تقویت کل بدن می شود. و برخلاف ورزش های دیگر به تدریج کل عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.دوچرخه سواری یک ورزش قلبی _عروقی بسیار عالی برای کودکان است:

شاید فکر کنید که خیلی زود باشد که بچه ها از سنین پایین به فکر ورزش های قلبی _عروقی باشند. اما دوچرخه سواری گروه بزرگی از ماهیچه ها را درگیر می کند که سرعت ضربان قلب و استقامت کودکان را افزایش می دهد.

 

  • دوچرخه سواری یک راه بسیار خوب برای از دست دادن چربی اضافی است:

چاقی کودکان مخصوصا در کشورهای غربی از معضلات روز است. تحقیقات نشان داده بهترین راه برای مقابله با چاقی کودکان پیروی از رژیم غذایی میترانه ای و فعالیت بدنی است. دوچرخه سواری ورزشی است که بیشتر کودکان می توانند آن را مدیریت کنند و فشار زیادی به زانوهای آن ها وارد نمی کنند. حتی کسانی که می خواهند حجم زیادی از چربی خود را بسوزانند با خیال راحت می توانند در داخل یا خارج از خانه دوچرخه سواری کنند.

 

  • دوچرخه سواری بهترین راه برای والدین است تا به فرزندان خود بپیوندند:

به جای تماشای تلویزیون یا دائم پشت میز نشستن که برای کل خانواده سرگرم کننده نیست دوچرخه سواری می تواند بسیار هیجان انگیز باشد از دوچرخه سواری در کنار هم لذت ببرید. پیمودن سواحل کوهستان ها و جاده ها در طول تعطیلات بهار و تابستان می تواند بسیار فرح بخش باشد و همانطور که بارها گفته ایم با یک تیر چند نشان بزنید.

وقتی بدانید که یک دوچرخه سواری چه فوایدی برای کودک شما دارد در آموزش دوچرخه سواری به کودکان دست به کار می شوید و با انتخاب یک دوچرخه مناسب و تجهیز فرزندانتان آنها را برای یک تابستان مهیج آماده می کنید.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما