آوریل 9
بازدید : 1252
نظرات : بدون دیدگاه
نافرمان

غالباً والدینی که برای فرزند پروری آموزش ندیده باشند برای برخورد درست و سازنده با رفتارهای ناسازگارانه فرزندشان آمادگی و مهارت لازم را ندارند: ۱) عده ای با محکوم کردن خطا ها و ناسازگاری های فرزندشان به زور و تهدید متوسل می شوند. ۲) عده ای با طبیعی پنداشتن رفتارهای ناسازگارانه فرزندانشان پرچم تسلیم را […]

غالباً والدینی که برای فرزند پروری آموزش ندیده باشند برای برخورد درست و سازنده با رفتارهای ناسازگارانه فرزندشان آمادگی و مهارت لازم را ندارند:

۱) عده ای با محکوم کردن خطا ها و ناسازگاری های فرزندشان به زور و تهدید متوسل می شوند.

۲) عده ای با طبیعی پنداشتن رفتارهای ناسازگارانه فرزندانشان پرچم تسلیم را بالا می برند. عده ای نیز با آزمایش و خطا تلاش می کنند تا روش بهتری را برای کنترل فرزندان خود پیدا کنند.

 

بدیهی است به دلیل وجود تفاوت های فردی و ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از فرزندان یک شیوه ثابت برای تربیت همه فرزندان وجود ندارد ولی با تکیه بر نقاط مشترک تمام کودکان و نوجوانان می توان از شیوه های تربیتی و برخورد صحیح با ناسازگارهای فرزندان بهره گرفت تا شرایط پرورش آرام و لذت بخش فرزندانمان بیش از پیش مهیا شود.

 

رفتارهای ناسازگارانه، رفتار هایی هستند که با نظر پدر و مادر، اطرافیان و جامعه سازگاری ندارد رفتار فرزندان ناسازگار احساس بسیار بدی را در اطرافیان ایجاد می کند و با واکنش های ناخوشایندی از سوی دیگران مواجه می شوند.

 

پیشنهاد

سعی کنید نظراتتان را به جای بیان در یک قالب منفی به شکل مثبت ابراز کنید. برای مثال اگر فرزند شما می گوید:” من می خوام حالا تلویزیون ببینم؟ ” به جای کاربرد فقط کلمه ” نه ، نمی تونی ” بگویید: ” شما می تونی بعد از شام تلویزیون تماشا کنی ” یا ” من می تونم این برنامه را ضبط کنم تا شما بعد از شام آن را ببینید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما