آوریل 6
بازدید : 2094
نظرات : بدون دیدگاه
5 ویژگی کودکان

1) کودکان از گريه به عنوان ابزار بقا استفاده می كنند. گريه يک وسيله ارتباطی با مادر بوده و از طريق آن طلب كمک می كنند. گريه يک مكانيسم رايگان، طبيعی و قدرتمند برای كنار آمدن با درد، استرس و اندوه می باشد. گريه عملی طبيعی، سالم و شفابخش است.   2) در میان اسباب […]

1) کودکان از گريه به عنوان ابزار بقا استفاده می كنند. گريه يک وسيله ارتباطی با مادر بوده و از طريق آن طلب كمک می كنند.
گريه يک مكانيسم رايگان، طبيعی و قدرتمند برای كنار آمدن با درد، استرس و اندوه می باشد. گريه عملی طبيعی، سالم و شفابخش است.

 

2) در میان اسباب بازی های کودکان هیچ وسیله ای به اندازه گِل و هیچ کاری به اندازه گل بازی برای کودکان سرگرم کننده و لذت بخش نیست. گِل بازی یکی از نیازهای بنیادی و اساسی کودک است. باعث بالا بردن اعتماد به نفس می گردد، مشاهده می کنند، فکر می کنند، تصمیم می گیرند و با به کارگیری قوه تخیل و تصور چیزی خلق می کنند و با رضایت خاطر درباره آنچه که ساخته اند سخن می گویند و بر روی آن اسم می گذارند.

 

3) بچه ها به دلایلی با هم بحث و دعوا می کنند. گاهی آنها خسته، عصبی و گرسنه هستند، گاهی نیز به دنبال جلب توجه هستند، و یا قدرت خود را اثبات کنند و گاهی نیز دنبال یک همبازی و همراه می گردند. می توانید به آن ها بیاموزید که چگونه با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند. به بچه ها کلماتی را یاد دهید که باعث بازی بهتر و همکاری بهتر آن ها شود.

 

4) همه‌ ما به‌ نوعی‌ به‌ جای‌ آن‌كه‌ از لحظات‌ امروز زندگی‌ خود لذت‌ ببریم‌، شاد زیستن‌ خود راموكول‌ به‌ آینده‌ای‌ دور دست‌ می‌كنیم‌ و اغلب‌ باخود می‌گوییم‌، (من‌ زمانی‌ خوشبخت‌ خواهم‌ بود كه‌ بتوانم‌ به‌ تمامی‌ آرزوهایم‌ دسترسی‌ پیداكنم‌).
زمان‌ حال‌ همچون‌ هدیه‌ای‌ است‌ كه‌ می‌توانید آن‌ را باز كنید، از آن‌ لذت‌ ببرید و پرورش‌ دهید. اگر از آن‌ خوب‌ استفاده‌ كنید، تكیه‌گاه‌ و ضریب‌ اطمینانی‌ برای‌ داشتن‌ آینده‌ای‌خوب‌ و فوق‌ العاده‌ است‌.

 

5) یکی از اصلی ترین دلایل شکستن اسباب بازی توسط کودکان، حس کنجکاوی آن هاست. هدف کودک از خراب کردن اسباب بازی این است که میخواهد از اسرار درون اسباب بازی آگاه شود او می خواهد بداند اسباب بازی از چه ساخته شده و چه چیزهایی در درونش دارد. بنابراین والدین بدانند که این یک رفتار طبیعی است و باید با بصیرت و صبر، واکنش مناسب را ارائه دهند. برای کودکان خراب بودن وسایلشان اهمیتی ندارد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما