مارس 14
بازدید : 3167
نظرات : بدون دیدگاه
قهر

قهر کردن با کودک به ‌عنوان یک ابزار مفید در مواقعی کاربرد دارد که کودک کار اشتباهی مرتکب شده است و والدین با این نوع تنبیه خود می‌خواهند اشتباه او را گوشزد کنند. نداشتن مهارت قهر کردن یکی از مشکلات والدین در تربیت است. امروز والدین از چگونگی قهر مفید با کودک اطلاع ندارند و […]

قهر کردن با کودک به ‌عنوان یک ابزار مفید در مواقعی کاربرد دارد که کودک کار اشتباهی مرتکب شده است و والدین با این نوع تنبیه خود می‌خواهند اشتباه او را گوشزد کنند. نداشتن مهارت قهر کردن یکی از مشکلات والدین در تربیت است. امروز والدین از چگونگی قهر مفید با کودک اطلاع ندارند و در اولین کار برای تنبیه کودک از تنبیه بدنی استفاده می‌کنند، در حالی ‌که اگر از راه #صحیح قهر با کودک استفاده کنند کودک در مرحله بعد دیگر اشتباه خود را تکرار نمی‌کنند، زیرا قهری که از سوی والدین صورت گیرد تنبیه ی است که جواب مناسب را از آن می‌گیریم.

 

در طریقه قهر با کودک ابتدا باید به مدت‌ زمان قهر توجه کنیم که بیش از سه ساعت به طول نیانجامد که این مدت باید برای هر کودک به ‌اندازه سن‌اش باشد. در زمان قهر به ‌هیچ ‌وجه صحبت کردن با کودک قطع نمی‌شود، ولی باید کمتر شود و در مرحله بعد پس از سپری شدن این مدت‌ زمان با رفتار سردی که می‎توانیم با کودک داشته باشیم می‎توانیم اشتباهش را به او گوشزد کنیم و مجدد به روال عادی رفتاری خود بازگردیم.

 

به ‌طور مثال با کودک 6 ساله 60 دقیقه باید قهر شد و در صورت افزایش سن یک دقیقه به مدت این قهر باید اضافه می‌شود. هنگامی‌که والدین از پس انجام صحیح قهر با کودک بربیایند هرگز کار به تنبیه بدنی نخواهد کشید و همین شیوه قهر کار مؤثری را در انجام ندادن اشتباه کودک در مراحل بعد زندگی انجام خواهد داد. زیرا قهر موجب به فکر فرو رفتن کودک برای واکاوی عمل خود می‌شود در نتیجه مرتکب اشتباه مجدد نمی‌شود. باید با وقت گذاشتن و تحقیق و بررسی و مطالعه جامع راه‌کارهای صحیح تربیتی کودک را از نگاه دین اسلام مورد بررسی قرار دهند و در زندگی خود بکار ببندند تا برای هر شیطنت کودک شاهد تنبیه‎های ناجوانمردانه از سوی والدین نباشیم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما