مارس 13
بازدید : 1937
نظرات : بدون دیدگاه
خوش اخلاقی

حسن خلق، عبارت است از خوش رویی، خوش رفتاری، حُسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران. گشاده رویی در معاشرتهای اجتماعی، موجب جلب محبت میشود و در اثر بخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد. از این رو، خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و نرم خو […]

حسن خلق، عبارت است از خوش رویی، خوش رفتاری، حُسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران. گشاده رویی در معاشرتهای اجتماعی، موجب جلب محبت میشود و در اثر بخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد. از این رو، خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و نرم خو برگزید تا بتوانند بهتر در مردم اثر بگذارند و آنان را به آیین الهی جذب کنند.

 

از آثار دنیوی حسن خلق، استحکام دوستی، آبادی سرزمین ها، وسعت روزی، افزایش طول عمر و ارتقای موقعیت اجتماعی است. از آثار اخروی حسن خلق، رسیدن به مراتب متعالی، آسانی حساب آخرت، آمرزش گناهان و جواز ورود به بهشت است.
کودکان و نوجوانانی که درک درستی از شوخی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، شادتر هستند و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند.

 

این فرزندان عکس العمل مناسب تری در برابر چالش ها و مشکلات از خود نشان می دهند و به خوبی می توانند مشکلات خود را بدون دخالت شخص بیرونی حل و فصل کنند. افرادی که بیشتر می خندند، از لحاظ روحی و جسمی سالم ترند یعنی هم احتمال افسردگی در این افراد پایین تر است و هم بدن این افراد در برابر بیماری های جسمی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. در واقع شوخی و خنده فشار روانی را کم می کند و توان سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما