مارس 12
بازدید : 4268
نظرات : بدون دیدگاه
هفت سال سوم

دوره سوم تربیت: از 14 تا 21 سالگی؛ دوران وزارت و مشورت… در مرحله سوم زندگی، نوجوان خود را مورد اعتماد دیگران تصور می‌کند و انتظار دارد دیگران به او اطمینان کرده و کارهایی خطیر، به او واگذار کند. نوجوان هیچگاه کنترل بیش از اندازه و صریح را تحمل نمی‌کند و انتظار ندارد والدین دائما […]

دوره سوم تربیت: از 14 تا 21 سالگی؛ دوران وزارت و مشورت… در مرحله سوم زندگی، نوجوان خود را مورد اعتماد دیگران تصور می‌کند و انتظار دارد دیگران به او اطمینان کرده و کارهایی خطیر، به او واگذار کند. نوجوان هیچگاه کنترل بیش از اندازه و صریح را تحمل نمی‌کند و انتظار ندارد والدین دائما در جزئیات اعمال او دخالت و اظهار نظر کنند.

 

در هفت سال سوم، وزیر بودن، همراهی با #پدر و مادر، یادگیری حلال و حرام و شناختن دشمن و دوست از خصوصیات تربیتی و آموزشی این مرحله است. در این دوره هرکس بنا به سنت الهی باید مسئولیت کارهای خویش را بپذیرد زیرا آگاهی یافتن به حلال و حرام است و برای اعمال او ثواب و جزا در نظر گرفته می شود. فرزند شما دیگر یک کودک نیست، او دیگر سال‌های نوجوانی و جوانی ‌اش را می‌گذراند، یک روز می‌بینید که خیلی مودب و خوش رفتار است و روز دیگر در خود فرو رفته و اخلاق خوشی ندارد.

 

سختگیری بیش از حد یا کاملا آزاد گذاشتن وی از مشکلات این دوره است. لازم است بین آزادی دادن به فرزندتان و پیروی او از شما تعادلی وجود داشته باشد. پس قوانین واضح و روشنی برای آن ها مشخص کنید و ارزش های خانوادگی و دینی خود را با کلمات و رفتار خود به نوجوانتان بگویید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما