مارس 11
بازدید : 2116
نظرات : بدون دیدگاه
تسبیحات حضرت زهرا (س)

تسبیحات حضرت زهرا (س)، بزرگ بانوی دو عالم در عین سادگی بسیار قدرتمند و موثر است. انسان با گفتن الله اکبر به نهایت عجز خود اعتراف می‌کند و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند. پس از آن‌که انسان به عجز و ناتوانی خویش در شناخت خالق اعتراف کرد، با گفتن الحمدلله که از […]

تسبیحات حضرت زهرا (س)، بزرگ بانوی دو عالم در عین سادگی بسیار قدرتمند و موثر است. انسان با گفتن الله اکبر به نهایت عجز خود اعتراف می‌کند و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند. پس از آن‌که انسان به عجز و ناتوانی خویش در شناخت خالق اعتراف کرد، با گفتن الحمدلله که از افضل اذکار تسبیح است،‌ وارد مرحله بعدی می‌شود. سبحان_الله تعظیم به مقام بلند و با عظمت خداست و منزه دانستن او از آنچه مشرکان می‌پندارند. زمانی‌که بنده این کلمه را می‌گوید، همه فرشتگان بر او درود می‌فرستند.

 

نباید چنین پنداشت که این تسبیح به لحاظ اینکه ظاهری بسیار خلاصه دارد و انجام دادن آن بسیار آسان است، چگونه می‏ شود از چنین آثار و برکاتی برخوردار باشد؟! آری! این تسبیح به ظاهر بسیار خلاصه است؛ امّا در نزد آگاهان و عارفان آشنا، دریایی از حقایق و اسرار #توحید را در بر دارد و نیز انجام آن به ظاهر خیلی آسان است؛ ولی اگر خوب به جا آورده شود، #کلید باز نمودن بسیاری از درب های بسته است. زمانی که فرزندان از کودکی با این ذکر انس و الفت میگیرند، آن را بخش اصلی در دعا و توسل خود میدانند و در تمامی مراحل از فضیلت های آن بهره می برند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما