مارس 9
بازدید : 940
نظرات : بدون دیدگاه
خانۀ شادی

ممكن است دانستن اينكه چه چيزی كودكان را شاد و خوشحال می كند شما را شگفت زده كند. شادی چيزی نيست كه شما بتوانيد مثل يک هديه زيبا با كاغذ كادوی جذاب به كودک خود بدهيد. بهترين عواملی كه می توانند نشانه شاد بودن فرد باشند درونی هستند نه بيرونی. از سرگرمی ‌های ساده خانگی […]

ممكن است دانستن اينكه چه چيزی كودكان را شاد و خوشحال می كند شما را شگفت زده كند. شادی چيزی نيست كه شما بتوانيد مثل يک هديه زيبا با كاغذ كادوی جذاب به كودک خود بدهيد. بهترين عواملی كه می توانند نشانه شاد بودن فرد باشند درونی هستند نه بيرونی. از سرگرمی ‌های ساده خانگی استفاده کنید.

 

مثلا با همکاری تمام افراد خانواده و مشارکت بچه‌ها آشپزی کنید. کیک و کلوچه، پیتزای سبزیجات یا آش بپزید و همه دور هم نوش‌جان کنید.بهتر است هنگام تهیه غذا و مواد اولیه در آشپزخانه به بچه‌ها سخت‌ نگیرید و تمیز کردن آشپزخانه را بگذارید برای بعد.

 

ساخت کاردستی برای بچه‌ها جذابیت دارد و در کنار آن می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. می‌توانید یک شخصیت پسر یا دختر روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی ببرید. سپس با کاغذهای رنگی لباس، کفش، کلاه آفتاب‌گیر و عینک آفتابی برایش درست کنید و البته راه‌های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را هم به فرزندتان بیاموزید.

 

چند کتاب رنگ کردنی برای بچه‌ها بخرید و به آن ها هدیه بدهید. شعر هایی که درباره مناسبت های مختلف است، بخوانید. آن ها را به بچه‌ ها هم یاد بدهید تا با شما همراهی کنند. شركت دادن كودكان در جشن های نيكوكاری يا جمع آوری لوازم و اغذيه برای آسيب ديدگان بلايا میتواند بعنوان يک سنت خانوادگی درآيد.

 

حتی كمک كردن در كارهای منزل مانند گذاشتن لباس های كثيفش در سبد لباس ها می تواند اين احساس را به كودک منتقل كند كه او هم دارد به ديگران كمک میکند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما