مارس 7
بازدید : 3686
نظرات : بدون دیدگاه
دعای کودک

«آيا آنچه كودكان در دعا طلب می‌كنند، اصلاً محقق می‌شود؟» پاسخ مثبت است…   ويژگی تفكر كودكان تا سن نه سالگی، در مرحله جادويی است. اين مرحله بازتاب چيزی است كه وی آن را مفاهيم جادويی می‌داند. بر اساس اين گفته نتايج مادی دعا با واسطه ی قدرتی جادويی بروز می‌كند. در سنین بالاتر و […]

«آيا آنچه كودكان در دعا طلب می‌كنند، اصلاً محقق می‌شود؟» پاسخ مثبت است…

 

ويژگی تفكر كودكان تا سن نه سالگی، در مرحله جادويی است. اين مرحله بازتاب چيزی است كه وی آن را مفاهيم جادويی می‌داند. بر اساس اين گفته نتايج مادی دعا با واسطه ی قدرتی جادويی بروز می‌كند. در سنین بالاتر و مراحل بعدی نشان‌دهنده كاهش تدريجی تفكر جادويی و افزايش مفاهيم عقلانی تر و تعقل و بر پایه ی ايمان است.

 

به نظر می‌رسد بچه‌ها  عبادت و دعا را به‌گونه‌ای اثر بخش و مفيد به‌حساب می‌آورند. در غير اين صورت، خود را درگير آن نمی‌كنند. فقط شمار اندكی از كودكان كه در سن پايين قرار دارند و هيچ‌گونه ايده ی واقع‌ گرايانه در مورد دعا ندارند به آن توجهی ندارند.

 

دعا از ريشه دَعَوَ به معنای خواندن است. جامع‌ترين تعريف برای دعا همان طلب به معنای عام است كه شامل طلب مافوق از زيردست يا زيردست از مافوق است. دعا در اصطلاح عبارت است از: «ارتباطی آگاهانه و خاضعانه با خداوند كه با نوعی از تمجيد يا سپاس يا درخواست (نيازی مادی فردی و اجتماعی تا نيازی معنوی و فطری) ‌همراه است چه با زبان سر و چه با زبان دل»
ناشايستگی و بی توجهی دعاكننده می‌تواند عاملی برای اجابت نشدن دعا باشد. گناهان درخواست‌كننده يكی از عوامل برآورده نشدن دعای اوست.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما