مارس 5
بازدید : 2120
نظرات : بدون دیدگاه
ادب، میراث پدر

یاد دادن آداب معاشرت و مراعات نزاکت باید جزیی از تربیت و پرورش کودکان باشد. مراعات ادب این پیام را به کودکان می رساند که برای انجام هر کاری در جامعه باید از راه درست آن وارد شد. مراعات ادب همه را شاد و محبوب می سازد. برای مراعات اصول ادب و نزاکت آن نیست […]

یاد دادن آداب معاشرت و مراعات نزاکت باید جزیی از تربیت و پرورش کودکان باشد. مراعات ادب این پیام را به کودکان می رساند که برای انجام هر کاری در جامعه باید از راه درست آن وارد شد. مراعات ادب همه را شاد و محبوب می سازد. برای مراعات اصول ادب و نزاکت آن نیست که به کودک خود گفتن جملات «احوال شما چطور است؟» و «متشکرم» را بیاموزید. بلکه سعی نمایید فرزندتان مردم را دوست بدارد و نسبت به آن ها احساس علاقه نماید. زیرا اگر مردم را دوست نداشته باشد حتی یاد دادن آداب معمولی معاشرت هم بسیار مشکل و دشوار خواهد بود.

 

تلاش کنید فرزند شما در حضور اشخاص غریبه خجالتی و کمرو نباشد. مهم ترین نکته آن است که کودک در میان خانواده ای بزرگ و تربیت شود که افراد آن نسبت به یکدیگر باملاحظه و مودب باشند. از این طریق کودک ملاطفت و مهربانی را یاد می گیرد. اگر همه اعضای خانواده در موقع لزوم از کلمه «متشکرم» استفاده کنند کودک نیز این کلمه را می آموزد. ادب و نزاکت پدر و مادر نسبت به هم و نسبت به فرزندان می تواند سرمشق خوبی باشد.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما